جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شعبانی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: اجرای رزمایش کمک مومنانه در جای خود قابل تقدیر و مهم است، اما خدمت به فقرا و ایتام در آن است که برای این عزیزان شغلی را ایجاد کنیم و مشکلات آنها را از طریق اشتغال برطرف کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی بعد از ظهر امروز در هشتمین مرحله کمک مومنانه "پویش فجر کرامت" که به همت موسسه دارالایتام مهدیه برگزار شد، با اشاره به اجرای رزمایش کمک های مومنانه در سراسر کشور، پس از فرمایشات رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: حمایت از مستضعفین از سیاست‌های نظام اسلامی بوده و هست، و رزمایش امروز نیز در راستای همین سیاست می باشد.

وی با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری این رزمایش، مطرح کرد: انجام این کار در جای خود قابل تقدیر و مهم است، اما خدمت به فقرا و ایتام در آن است که برای این عزیزان شغلی را ایجاد کنیم و مشکلات آنها را از طریق اشتغال برطرف کنیم.

امام جمعه همدان با اشاره به اقدامات خیرخواهانه موسسه مهدیه، یادآور شد: موسسه مهدیه در کنار دیگر موسسات و افراد خیر همدانی باید در این زمینه ورودی جدی داشته باشند و با یک برنامه‌ریزی دقیق به دنبال به راه انداختن یک تولیدی و کسب و کار برای این عزیزان باشد.

خدمت رسانی به ایتام، شکرگذاری از نعماتی است که خداوند به بندگان داده است

در ادامه حجت الاسلام سید سعید بطحائیان با تاکید بر اینکه باید در کنار رسیدگی به ایتام، دیگران را هم به انجام این کار خیر دعوت کنیم، اظهار داشت: این موضوع در رفتار موسسه مهدیه که شهید آیت الله مدنی پایه گذار آن بودند، کاملا مشهود است.

وی با اشاره به اینکه خداوند در سوره ضحی خطاب به پیامبر گرامی اسلام نیز بر همین موضوع تاکید دارد، گفت: خداوند در این سوره به حضرت محمد(ص) می‌فرماید، همان طور که تو یتیم بودی و ما تو را بی نیاز کردیم، تو نیز باید به فکر ایتام و بی نیاز کردن آنها باشی.

مدیر مدرسه زنگنه همدان افزود: هدف این سوره آن است که رسیدگی به ایتام، به نوعی پاسخگویی به نعماتی است که خداوند به ما داده و لذا باید بگوییم خوشا به سعادت افرادی که در این راه به صورت خالصانه مشغول فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه منفعت قدم برداشتن در این راه به خود جامعه و مردم می‌رسد، مطرح کرد: اثرات این کمک و خدمت‌رسانی به اندازه‌ای است که گفته شده اگر شخصی دچار قساوت قلب باشد، با کمک و مهربانی به ایتام می‌تواند خود را از این صفت رهایی دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha