پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نرجس شکرزاده

حوزه/ پژوهشگر حوزه علمیه خواهران گفت: یکی از برکات مهم انقلاب اسلامی در حوزه زنان این بود که به واسطه این انقلاب، زمینه رشد و شکوفایی استعداد و توانمندی بانوان ایرانی مهیا شد.

نرجس شکرزاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه،ضمن تبریک ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ابراز داشت: به برکت انقلاب اسلامی، بانوان ایرانی به معنای واقعی کلمه، جایگاه و کرامت ویژه ای یافتند، چه آن که به لطف الهی زمینه برای رشد و موفقیت های آن ها در ابعاد و عرصه های گوناگون فرهنگی، علمی، پژوهشی، اجتماعی و ... فراهم شد.

وی همچنین افزود: از جمله برکات مشهود انقلاب اسلامی آن بود که موجب تغییر در نگرش و رویکرد زنان به مسایل مختلف جامعه شد، چه آن که در سایه تفکر و باور اسلامی و انقلابی، زمینه تحول در توانایی ها و قابلیت های بانوان مهیا شد و در ضمن عزت نفس و خودباوری آن ها را در رشته های گوناگون تقویت شد.

این محقق و پژوهشگر حوزه علمیه خواهران ادامه داد: با نگاهی به بیانات امام خمینی(ره) و رهبر فرزانه انقلاب به خوبی متوجه می شویم که تا چه حد زن و مساله خانواده در انقلاب اسلامی ایران دارای اهمیت و جایگاه خاصی است تا آن جا که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به صراحت می فرمود:" از دامن زن، مرد به معراج می رود"

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری می فرمایند: "ما بر اساس تعالیم عالیه اسلام، در خصوص مساله زنان معتقدیم که در هر جامعه سالم بشری، زنان قادرند در حد خود در زمینه پیشرفت های علمی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و در مساله سازندگی تلاش کنند و مسئولیتی را بر عهده بگیرند و باید در این زمینه فرصتهای لازم را کسب کنند".

وی در خاتمه گفت: جایگاه زنان در کلام و رهنمودهای امام و رهبری از یک سو و موفقیت های خیره کننده زنان و دختران ایران در طول ۴۲ سال پس از پیروزی انقلاب در حالی است که متأسفانه رسانه های مغرض و بیگانه، همواره جمهوری اسلامی ایران را به این متهم کرده اند که اهمیتی برای حقوق و جایگاه زنان قائل نیست و تأسف بارتر این که برخی افراد جاهل و یا مغرض در داخل نیز همین حرف ها را به شکلی دیگر از جمله در فضای مجازی تکرار می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha