پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 943324
۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۲
سومین همایش نویسندگان مسلمان سیاه‌پوست

حوزه/ موضوع سومین همایش نویسندگان مسلمان سیاه‌پوست که دیروز به صورت مجازی برگزار گردید، در مورد اهمیت فرهنگ‌های آفریقایی-آمریکایی ، سیاه‌پوستان و مسلمانان در ادبیات امروز جهان بود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، برای سومین سال متوالی، کنفرانس نویسندگان مسلمان سیاه پوست اوایل این ماه آغاز به کار کرد و به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت کاملاً مجازی برگزار گردید.

موضوع این همایش عمدتا بحث در مورد اهمیت فرهنگ‌های آفریقایی-آمریکایی، سیاه‌پوستان و مسلمانان در ادبیات امروز جهان بود.

در یک نشست زنده که به میزبانی خبرگزاری «درباره اسلامی» در روز یکشنبه ، ۷ فوریه برگزار شد، نویسندگان ام جویریه ، امینه محمد دیگینز، ژانت گرانت ، نفیسه عبدالرحیم و شریا شواتز در مورد اهمیت وجود نمایندگانی از مسلمانان سیاه پوست در بستر نشر آثار ادبی، از طریق انتشار کتاب‌هایی برای جوانان مسلمان و ترویج نوشتن برای الهام بخشیدن به جوانان مسلمان بحث انجام شد..

نویسندگان کودکان اهمیت نگارش برای کودکان مسلمان و برجسته کردن چالش‌های پیش روی خانواده ها و جوامع مسلمان را برجسته کردند.

نفیسه عبدالرحیم از نویسندگان سیاه‌پوست حاضر در این جلسه آنلاین به اعضای جلسه گفت: من که به عنوان یک آفریقایی‌تبار که در آمریکا بزرگ شده‌ام ، همیشه این حس را داشتم که چیزی در من وجود دارد و باید هویت واقعی خودم را نشان دهم. بنابراین یک روز تصمیم گرفتم که این تفکرات را به صورت کتاب در بیاورم.

شواتز نیز اضافه کرد که همیشه به کتاب‌هایی مربوط به کودکان نیاز است. به ویژه کودکانی که که مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند و همچنین چگونگی ایجاد تغییر و قدرت دادن به کودکان برای دانستن اینکه از حقوقشان دفاع کنند.

گفتنی است این رویداد توسط چند گروه اسلامی از جمله مسلمانان ان.بی.ای، سازمان «خلق فرهنگ اسلامی آمریکایی»، دختران مسلمان، شرکت «هر نوع بانو»، اتاق کافه «شاعران و نویسندگان» و خبرگزاری درباره اسلام با همکاری سازمان ضدنژادپرستی مسلمانان، حجت حجاب، زنان و دختران قلب و اتحادیه مطبوعات سپیده دم مسلمانان آفریقایی آمریکایی از خلیج تمپا برگزار گردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha