شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
صادق جعفری

حوزه/ حجت الاسلام صادق جعفری گفت: شهید مظفر کرمانی قهرمان جهان اسلام است، ما هرگز نباید شهدا را فراموش کنیم.

به گزارش گروه ترجمه خبر گزارش «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق جعفری، دبیر مجلس وحدت مسلمین کراچی، به مناسبت بیستمین سالگرد شهید مظفر علی کرمانی و یار باوفایش، شهید نظیر عباس، در آرامگاه آنان حاضر شد و ادای احترام کرد.

به همین مناسبت مجلس ترحیمی توسط همرزمان شهید مظفر کرمانی، در حسینیه آرامگاه باغ لیاری، محل دفن آنان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق جعفری خطاب به این مجلس گفت: مسیر شهید کرمانی مسیر امام خمینی (ره) بود و مردم را ترغیب می کرد تا در شخصیت امام خمینی (ره) ادغام شوند، شهید مظفر کرمانی ستون اصلی گسترش ایده انقلاب اسلامی ایران در پاکستان است. اولین کسی است که علیه شاه ایران شعار داد.

 وی گفت: شهید مظفر کرمانی نقشی اساسی در بیداری اردو زبانان سراسر جهان و در انتقال اندیشه های امام خمینی (ره) داشته است.

وی افزود: شهید مظفر کرمانی برای افزایش آگاهی مردم، مجموعه ای از سمینارها را ترتیب داد. وی روزنامه هفتگی نوای اسلام را راه اندازی کرد که از ابتدا مسائل بین المللی مستضعفان و مسلمانان در سراسر جهان را پوشش می داد. در آن زمان هیچ راه مؤثری برای دسترسی به اخبار بین المللی وجود نداشت.

حجت الاسلام صادق جعفری گفت: همانطور که امام خمینی به جهان اسلام تعلق دارد، شهید مظفر کرمانی نیز قهرمان جهان اسلام است، ما هرگز نباید شهدا را فراموش کنیم. 

وی از همرزمان و یاران شهید مظفر کرمانی خواست که هر سال قبل از ۵ فوریه با ائمه جمعه دیدار کنند و پایبندی خود را نسبت به تبیین اندیشه های شهید مظفر کرمانی در نماز جمعه اعلام کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha