جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام ابوالفضل یزدی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام محمدباقر علیه السلام شاهین دژ با بیان این که انقلابی بودن حوزه فقط در مسائل سیاسی خلاصه نمی شود، تاکید کرد: باید حوزه و روحانیت براساس شاخص ها و آرمان های امامین انقلاب حرکت کنند و زمینه ایجاد تمدن نوین اسلامی را فراهم ساخته و به سؤالات مردم پاسخ دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، از آذربایجان غربی، حجت الاسلام ابوالفضل یزدی امروز در نشست علمی، پژوهشی که با موضوع "شاخصه‌های طلبه انقلابی" به همت مدارس علمیه خواهران شاهین دژ، ارومیه و نقده و مدرسه علمیه برادران امام محمدباقر (ع) شاهین دژ به صورت مجازی برگزار شد، با بیان این که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی ها به ضرورت انقلابی ماندن حوزه و روحانیت تاکید کرده اند، اظهار داشت: معظم له در سال 94 در دیدار با نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم فرمودند؛ "با دو نگاه درونی که عبارت است از بحث های تحول، مسائل علمی، تربیت علمی، تحقیق، اخلاق، مسائل مدیریتی و سازمانی در حوزه قم و دیگری وضعیت انقلابی‌گری در حوزه نگاه کرد که به دو بخش طلاب و مرجعیت تقسیم می شود".

وی به نقش طلاب در رساندن پیام امام(ره) به مردم و اقصی و نقاط دنیا اشاره کرد و گفت:  رهبر انقلاب در دیدارهای متعددی بیان کرده اند که اگر حوزه انقلابی نباشد نظام در خطر انحراف قرار خواهد گرفت و معظم له به تلاش عده ای در جهت انقلاب زدایی در حوزه اشاره و هشدار داده اند.

مدیر مدرسه علمیه امام محمدباقر علیه السلام شاهین دژ گفت: مخاطب اصلی رهبر معظم انقلاب در حوزه انقلابی طلاب هستند که هم باید از انقلابی بودن حوزه مراقبت کنند و هم حرف امامین انقلاب را به گوش مردم برسانند. امروز نباید حوزه خود را از متن جامعه کنار بکشد.

وی با بیان این که انقلابی بودن حوزه فقط در مسائل سیاسی خلاصه نمی شود، تاکید کرد: باید حوزه و روحانیت براساس شاخص ها و آرمان های امامین انقلاب حرکت کنند و زمینه ایجاد تمدن نوین اسلامی را فراهم ساخته و به سؤالات مردم پاسخ دهند.

حجت الاسلام یزدی، تقویت بنیه علمی، اخلاقی و معنوی، داشتن مهارت تبلیغ و بصیرت سیاسی را از ویژگی های طلبه انقلابی عنوان کرد و بیان داشت: طلبه باید در مسائل مختلف سیاسی و اجتماعی دارای بصیرت باشد.

وی در ادامه به شخصیت آیت الله مصباح یزدی به عنوان عمّار انقلاب و مدافع ولایت اشاره کرد و افزود: صراحت لهجه آیت الله مصباح در دفاع از انقلاب و ولایت بر کسی پوشیده نیست. ایشان با شجاعت در مقابل تمام منحرفین ایستاد و به شبهات پاسخ داد.

مدیر مدرسه علمیه امام محمد باقر (ع) شاهین دژ اظهار کرد: امام خمینی (ره) اسلام را از غربت نجات داد؛ سردار سلیمانی هم در وصیت نامه خود خطاب به علما و روحانیون بیان می کند؛ که اگر این نظام آسیب ببیند، دین و ارزش هایی که علما در طول تاریخ برای آن استخوان خرد کرده و زحمت کشیده اند از بین می رود و اگر دشمن مسلط شود دیگر چیزی از اسلام باقی نخواهد ماند. راه صحیح دفاع و پشتیبانی از اسلام و انقلاب است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha