چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 943681
۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹
امام جمعه مریانج

حوزه/ در مراسمی، با حضور نماینده ولی فقیه در استان، مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در استان، مدیر حوزه علمیه رسول اکرم(ص) مریانج و جمعی از مسئولان و اقشار مختلف مردم، با تقدیر از خدمات حجت الاسلام روحانی، حجت الاسلام یاسر مظاهری به عنوان امام جمعه مریانج معرفی و منصوب شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، شب گذشته در مراسمی، با حضور نماینده ولی فقیه در استان، مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در استان، مدیر حوزه علمیه رسول اکرم(ص) مریانج و جمعی از مسئولان و اقشار مختلف مردم، با تقدیر از خدمات حجت الاسلام روحانی، حجت الاسلام یاسر مظاهری به عنوان امام جمعه مریانج معرفی شد.

حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، نماینده ولی فقیه در همدان در آیین تکریم و معارفه امام جمعه مریانج با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و سال‌های پس از پیروزی انقلاب، اظهار داشت: تقدیم ۱۶۴ شهید توسط مردم مریانج به انقلاب، آماری کم نظیر در کشور است که نشان دهنده تلاش مردم این خطه و حرکت کردن در مسیر امام و رهبری است.

وی با تاکید بر اینکه صاحبان اصلی این انقلاب، خود مردم هستند، گفت: یکی از شاخصه‌های انقلاب اسلامی، حضور مردم در میدان مشارکت‌های مردمی و مردمی بودن این انقلابی است.

امام جمعه همدان با اشاره به رهبری حضرت امام(ره)، مطرح کرد: آن کسی که مسبب پیروزی انقلاب شد، همین مردم بودند و لذا همین مردم هستند که در طول ۴۲ سال گذشته با سد آهنین خود، مانع از اجرایی شدن تمام نقشه‌های دشمنان در این کشور شده‌اند و آنها را در تمام صحنه‌ها ناکام گذاشته‌اند.

وی، پیروی مردم از امام(ره) و رهبری را بیمه کننده انقلاب عنوان کرد و گفت: یکی از ثمرات این انقلاب را باید برپایی نماز جمعه بنامیم، چرا که این عظمت در برگزاری نماز جمعه با برپایی بیش از ۹۰۰ نماز جمعه، از دستاوردهای حضرت امام (ره) و انقلاب است که در طول ۱۴۰۰ سال گذشته به این عظمت برپا نشده است.

نماینده ولی فقیه در همدان افزود: تریبون نماز جمعه، محلی برای مطالبه‌گری‌های مردم و رساندن صدای شما به گوش مسئولان است و در کنار آن با دفاع از مبانی قوی انقلاب اسلامی، مواضع و آرمان های امام(ره) و رهبری تبیین خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه نماز جمعه در هر شهرستانی، قرارگاه فرهنگی آن منطقه است، یادآور شد: راهبری فرهنگ در هر منطقه از وظایف ائمه جمعه همان منطقه است، البته در این راه نیازمند همراهی همه مسئولان و مردم نیز هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تاکید بر اینکه مسئولان امروز باید تمام همّ و غمّشان برطرف کردن مشکلات مردم باشند، اظهار داشت: امروز برای دست‌یابی به موفقیت‌های بیشتر نیازمند وحدت در کشور هستیم، چرا که هر جا مردم در کنار مسئولان بودند و مسئولان نیز دغدغه شان تنها مردم بوده، نه سیاست زدگی و مسائل قدرت طلبی، کارها پیش رفته و به موفقیت دست پیدا کرده‌ایم.

وی در پایان خطاب به حجت الاسلام مظاهری امام جمعه جدید مریانج، یادآور شد: این منطقه شهید پرور، دارای بافتی فرهنگی و انقلابی است و این وظیفه همه ما است که در مسیر تقویت این فرهنگ و حمایت از جریانات انقلابی گام برداریم.

محمد علی محمدی فرماندار همدان نیز با بیان اینکه مریانج چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب به عنوان خاستگاه و مرجعی برای انقلابیون بوده و هست، اظهار داشت: نماز جمعه در کنار مسائل عبادی که در آن مطرح می‌شود، دارای مباحث اجتماعی و سیاسی است که در ارتقا سطح معلومات مردم و جامعه دارای نقش به سزایی است.

وی افزود: تغییر نوع نگرش و تفکر مردم در ارتباط با مسائل مختلف و حرکت روبه جلو نماز جمعه در مریانج از زمان برگزاری در این شهر، از برکات این گردهمایی عبادی سیاسی است.

فرماندار همدان با اشاره به اهمیت مسئله فرهنگ و لزوم توجه ویژه به شورای فرهنگ عمومی توسط ائمه جمعه، بیان کرد: در مباحث فرهنگی برای دستیابی به اهداف مورد نظر، نیازمند یک انسجام و هماهنگی در بین همه نیروها و فعالان هستیم، که این هم‌افزایی می‌تواند با حضور ائمه جمعه در شورای فرهنگ عمومی و فعال کردن این ظرفیت رقم بخورد.

حجت الاسلام یوسف روحانی نیز با تقدیر از حمایت‌های مردم مریانج در مدت زمان سه سال گذشته، مردم مریانج را مردمی شهید پرور و ایثارگر خواند و گفت: در این ایام باید از امام و شهدا یاد کنیم و مراقب باشیم که هیچگاه از امام(ره) و فرمایشاتشان غافل نشویم.

وی ادامه داد: ما هنوز امام (ره) را آن طور که باید نشناختیم و زمان باید بگذرد تا حضرت امام(ره) را دنیا بشناسد.

حجت الاسلام روحانی با تاکید بر اینکه هر انقلابی، با ریزش‌ها و رویش‌هایی همراه است، مطرح کرد: امیدواریم کسانی که با رفتارها و عملکردشان باعث دلسردی مردم و جامعه از انقلاب و نظام می‌شوند اگر قابل هدایت هستند، هدایت، در غیر این صورت نابود شوند.

وی همچنین با تبریک به حجت الاسلام مظاهری، برای وی در مسئولیت جدید آرزوی موفقیت کرد.

پس از صحبت‌های حجت الاسلام روحانی، متن انتصاب حجت الاسلام مظاهری توسط مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در استان قرائت و تقدیم وی شد.

در پایان این مراسم نیز حجت الاسلام یاسر مظاهری با تقدیر از خدمات و اقدامات حجت الاسلام روحانی بر لزوم همراهی و همکاری همه مردم و دستگاه‌ها و هیئت‌های مذهبی در دستیابی به اهداف مورد نظر تاکید کرد.


 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha