پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام باطنی

حجت الاسلام علیرضا باطنی گفت: کاستی‌هایی که در کشور ایران وجود دارد به اصل انقلاب مربوط نیست، موضوعات گرانی، بیکاری، تنگناهای معیشتی ره آورد انقلاب نیست بلکه مشکلاتی است که به دلیل سوء مدیریت، سوء تدبیر و عدم نظارت درست، ناهماهنگی دستگاه‌های اجرایی و ... به ارمغان آورده است.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا باطنی، در حاشیه حضوری جمعی از مردم در ۲۲بهمن در میدان امام(ره) اصفهان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، اشاره به چهل و دومین مراسم پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: بذری که امام خمینی(ره) در سال ۱۳۴۲ کاشتند در سال ۱۳۵۷ جوانه زد و نهالی شد که امروز به یک درخت تنومندی تبدیل شده است.

وی افزود: آثار، برکات و موفقیت‌های این درخت به گونه‌ای است که می‌توان گفت انقلاب اسلامی معجزه قرن بیستم است و معجزه قرن بیست و یکم نیز تداوم انقلاب است.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان با اشاره به تنگناها، سختی‌ها، مشکلات و تحریم‌ها و جنگ احزاب قدرت‌های بزرگ علیه انقلاب اسلامی، گفت: محاسبه ۳۶۰ درجه‌ای نسبت به جمهوری اسلامی ایران به وجود آوردند و عبور از این تنگناها و ایستادگی مقاومت انقلاب اسلامی چیزی به جز معجزه نیست.

وی ادامه داد: هر چند بخشی از مشکلات ما ریشه در بی‌تدبیری، ضعف در مدیریت، فقدان نظارت کافی و عدم شایسته سالاری دارد، اما مشکلاتی که فرا روی انقلاب اسلامی در طول این ۴۲ سال وجود داشت هر کدام کافی بود انقلاب بزرگ را زمین بزند، ولی ماندگاری انقلاب معجزه است که به برکت خون شهدا، اخلاص مقام معظم رهبری و خدمات بی نام و نشان انسان‌های مومن و موحد در طول این سال‌ها اتفاق افتاده و سال به سال بر شکوه و عظمتش افزوده می‌شود.

باطنی تصریح کرد: دهه مبارک فجر دهه عزت، سربلندی و سرافرازی ملت ایران است که مبدا تاریخ سیاسی ایران را رقم زد و امروز ایران اسلامی را منهای تحول دهه فجر و رخداد ۲۲ بهمن سال ۵۷ جایی نمی‌شناسند، نام و نشان ایران اسلامی با بِرند دهه فجر معرفی می‌شود و اتفاقا به همین دلیل الگوی آزادی۲خواهان و آزادگان جهان قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه شعارهای محوری انقلاب «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» محقق شده است، اظهار داشت: کشوری که وابسته بود و از درون استبداد ستم شاهی و از بیرون استعمار آمریکایی حیات ملت ما را به خطر انداخته بودند، انقلاب به این ملت هویت، استقلال و خود اتکایی بخشید، ملتی که زیر یوغ استبداد بود، به آزادی رسید و در پرتو استقلال و آزادی، جمهوری اسلامی را بنا کرد.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: جمهوریت نظام هویت بخش مردم بود و مشارکت مردم را به صورت مستقیم یا غیر مستقیم در همه شئون کشور به میدان آورد و مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران با رای مردم به صورت مستقیم یا غیر مستقیم انتخاب می‌شوند، اما ضلع دوم این نظام، اسلامیت آن است. چارچوب و قالب قانون اساسی بر مدار آموزه‌های اسلامی بنیانگذاری شده و فعالیت سه قوه هم در چارچوب مبانی دینی و اسلامی شکل گرفته است.

وی افزود: چهل سال اول انقلاب ما چهل سال رشد و بالندگی و دوران جوانی آن بود و چهل سال دوم همانطور که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم به درستی تبیین فرمودند چهل ساله ثمر بخشی و تکثیر انقلاب اسلامی در عرصه جهانی است.

 باطنی با بیان بی نظیر بودن دستاوردهای انقلاب در طول این ۴۲ سال، گفت: در بسیاری از علوم رتبه‌های تک رقمی پیدا کردن کار معجزه‌آسایی است، آنچه  ضامن بقای نظام اسلامی بوده و تا امروز تداوم پیدا کرده ریشه در باورهای دینی ما، اتکال به خدا، رهبری الهی امامین انقلاب و حمایت و همراهی همه جانبه مردم مسلمان ایران است و به همین دلیل مرزهای امنیت ملی ما در ورای ۲ هزار کیلومتر است.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: در عرصه‌های مختلف به خودکفایی رسیدیم. از نظر توان دفاعی در سطحی قرار داریم که بازدارنده است. از نظر خوداتکایی و خودکفایی ایران در بسیاری از دانش‌های نو پیشگام و شانه به شانه کشورهای پیشرفته جهان در حال حرکت است؛ همه افتخارات مرهون مقاومت و ایستادگی مردم مسلمان و شهید پرور کشور و ولایتمداری‌شان است.

وی با اشاره به اینکه کاستی‌هایی وجود دارد که به اصل انقلاب مربوط نیست، بحث گرانی، بیکاری، تنگناهای معیشتی ره آورد انقلاب نیست، گفت: مشکلاتی است که به دلیل سوء مدیریت، سوء تدبیر و عدم نظارت درست، ناهماهنگی دستگاه‌های اجرایی و ... به ارمغان آورده است.

 باطنی افزود: امیدواریم امروز که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا هستیم از صندوق‌های رای اشخاصی خارج شوند که با سرپنجه تدبیر و فعالیت جهادی گره‌های معیشتی مردم را باز کنند.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: مسئولان قدر این سرمایه بی بدیل را باید بدانند و با رصدی که ناخدای کشتی انقلاب نسبت به اولویت‌های جامعه هر سال انجام می‌دهند و شعار سال را بر مبنای آن تعیین می‌کنند، باید باور کنند همه توانشان را در مسیر به میدان بیاورند تا مردم طعم شیرین خدمت را سر سفره حس کنند.

وی با بیان اینکه همه تلاش دشمن برای مایوس کردن و پشیمان کردن مردم به کار گرفته شده است، گفت: دشمنان از  ابزارهای مختلف و رسانه‌های در اختیار استفاده می‌کنند تا به مردم ما القا کنند که «شما نمی‌توانید» و ناکارآمدی نظام اسلامی را به نسل جوان القا کنند، در حالی که حقیقت این نیست، حقیقت ترسی است که از رشد و شکوفایی ایران اسلامی در پرتو اندیشه‌های ناب شیعی امروز تجلی پیدا کرده و آنها از توسعه و صدور انقلاب می ترسند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha