شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
خدمات انقلاب

حوزه/ دو تن از روحانیون اهل سنت خراسان جنوبی، آمریکا و رژیم صهیونیستی را دشمنان درجه یک امت اسلامی خواندند و با اشاره به ددستاوردهای انقلاب، تصریح کردند: امروز به برکت انقلاب اسلامی حتی در دورترین روستاهای کشور نعمت آب لوله‌کشی، برق، جاده‌های آسفالت، گاز و ... وجود دارد که همه را مدیون انقلاب هستیم.

مولوی محمد حسینی، امام جمعه اهل سنت شهر طبس مسینا در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، با اشاره به شخصیت امام خمینی(ره)، اظهار کرد: امام(ره) معنای واقعی اسلام ناب محمدی (ص) را پس از انقلاب در ایران تعریف کردند و چون دین مبین اسلام دست ظالم را کوتاه می‌کند و حق مظلوم را از ظالم می‌گیرد و هدف امام (ره) هم جز این نبود، دشمنی دشمنان روز به روز بیشتر شد، اما خبیثان در برابر ایشان و خیل عظیم مردم قادر به ایستادگی نبودند.

وی، دلیل اصلی پیروزی نهضت امام (ره) و ماندگاری آن را تا امروز، وحدت و همراهی تمامی اقشار مختلف ملت دانست و افزود: خوشبختانه از ابتدای انقلاب به لطف رهبری امام راحل (ره) و پس از ایشان با رهبر معظم انقلاب این وحدت خوب بوده و توانسته یک کشور متحد و منسجم بسازد.

خدمات نظام در روستاهای مرزی

امام جمعه اهل سنت طبس مسینا با اشاره به این‌که  قبل از انقلاب بیشتر شهرها و روستاهای ما فاقد امکانات بودند، تصریح کرد: به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی امروز حتی در روستاهای نوار مرزی کشور نیز امکانات مختلف شامل آب، برق، گاز، مدرسه و... وجود دارد.

مولوی حسینی با بیان این‌که علی‌رغم‌ وجود تحریم‌های ظالمانه، روز به روز شاهد افزایش خدمات در ایران هستیم، خاطرنشان کرد: باید شاکر نعمت‌ها باشیم تا این نعمت‌ها افزایش پیدا کنند.

وی، پیروزی انقلاب اسلامی ایران را در سایه وحدت، یکپارچکی‌ و همدلی دانست و افزود: خداوند را شاکریم که امروز شیعه و سنی در کنار یکدیگر به خوبی زندگی می‌کنند.

تمرکز مستکبران بر ایجاد تفرقه و نا امنی در جهان اسلام

امام جمعه اهل سنت طبس‌ مسینا با تاکید بر این‌که امروز عمده تلاش استکبار بر ایجاد تفرقه و ناامنی در بین کشورهای اسلامی و همچنین تجزیه این کشورها است، ابراز کرد: بر کشیده پوشیده نیست که دلیل قتل و غارت در بسیاری‌ از کشورهای اسلامی عدم اتحاد است.

مولوی حسینی با اشاره به این مهم که دشمنان در صدد از بین بردن منافع کشورهای اسلامی هستند، تبیین کرد: در قرآن کریم خداوند می فرماید "إِنَّ فِرْعَوْنَ عَلَا فِی الْأَرْضِ وَجَعَلَ أَهْلَهَا شِیَعًا یَسْتَضْعِفُ طَائِفَةً مِنْهُمْ یُذَبِّحُ أَبْنَاءَهُمْ وَیَسْتَحْیِی نِسَاءَهُمْ ۚ إِنَّهُ کَانَ مِنَ الْمُفْسِدِینَ"؛ فرعون زمانی توانست بر ملت خود حکمفرما شود که در بین‌شان‌ تفرقه انداخت.

وی با بیان این‌که دشمن نمی‌خواهد مسلمانان با هم متحد شود، عنوان کرد: دلیل این امر آن است که با اتحاد مسلمانان، قدرت و نیروی مسلمانان‌ و اسلام زیاد می‌شود.

حفظ وحدت وظیفه شرعی است

امام جمعه اهل سنت طبس مسینا با اشاره به این‌که آمریکا بر روی دو مولفه امنیت و وحدت مسلمانان کار می‌کند، بیان کرد: دشمنان سعی دارند میان قومیت‌ها و مذاهب  تفرقه بیندازد و با این توطئه شوم مسلمانان را به سمت و سوی اختلاف و تنش بکشانند که در این شرایط بر تمام مسلمانان واجب است بیش از هر زمان دیگری وحدت و انسجام خود را با بصیرت دینی و سیاسی حفظ کنند.

شاکر نعمت رهبری مدبر و شجاع باشیم

وی ادامه داد: خوشبختانه امروز در کشور رهبری مدیر، مدبر، آگاه و شجاع داریم که با هوشیاری و ذکاوت توطئه‌های دشمنان را در هر زمان و مکان خنثی می‌کنند و خداوند را بابت این نعمت عظیم شاکریم.

امام جمعه اهل سنت طبس مسینا در پایان با بیان این‌که امروز قدس مهمترین دغدغه همه مسلمانان است، مطرح کرد: امیدواریم همه مسلمانان دنیا روزی در "بیت‌المقدس" نماز وحدت بخوانند.
 

مولوی سالاری: امنیت کامل برقرار است

مولوی نوراحمد سالاری هم در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند ضمن تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اظهار کرد: خداوند را شاکریم در مملکتی زندگی می‌کنیم که امنیت در آن به صورت کامل برقرار است.

این کارشناس مذهبی اهل سنت با بیان این‌که انقلاب اسلامی دارای برکات ارزشمندی است،خاطرنشان کرد: در زمان طاغوت؛ آزادی نداشتیم، اما با زحمات امام راحل(ره) کشور دگرگون شد و به برکت خون شهدای والامقام، کشور از ظلم و ستم طاغوتیان‌ نجات پیدا کرد.

مولوی سالاری ادامه داد: خوشبختانه در حال حاضر در جایگاهی قرار داریم که انقلاب عظیم اسلامی را به اقصی نقاط جهان صادر می‌کنیم و این یک توفیق بزرگ است.

رهبر معظم انقلاب همواره بر وحدت تاکید دارند

وی با اشاره به این‌که مقام معظم رهبری‌ یک عالم جلیل القدر بوده‌ و همیشه تاکید بر اصل وحدت و همدلی دارند، عنوان کرد: وجود امنیت در این سرزمین، نعمت کمی نیست و در واقع کشورهایی قدر این امنیت را می‌دانند که دچار بی‌ثباتی‌ و جنگ هستند.

آمریکا و رژیم صهیونیستی دشمنان درجه یک امت اسلامی اند

 کارشناس مذهبی اهل سنت، آمریکا و رژیم صهیونیستی را دشمنان درجه یک امت اسلامی خواند و تصریح کرد: کشورهای مستکبر چشم دیدن پیشرفت انقلاب اسلامی و صدور آن به جهان‌ را ندارند.

مولوی سالاری ضمن تاکید بر وحدت توسط شیعه و سنی، ابراز کرد: بر کسی پوشیده نیست که شیعه و سنی برادرند و همچنان که در طول تاریخ در کنار یکدیگر بوده‌اند، بایستی همیشه با وحدت و همدلی در کنار یکدیگر در جهت اعتلا و پیشرفت اسلام و انقلاب کوشا باشند.

وی با تاکید بر این‌که اهل سنت شهدایی تقدیم اسلام و انقلاب کرده‌اند، گفت: بایستی گوش به فرمان مقام معظم رهبری بوده و بصیرت بیشتری داشته باشیم.

مدیون برکات و خدمات انقلابیم

مولوی سالاری با بیان این‌که قبل از انقلاب اسلامی از بسیاری خدمات و امکانات در کشور محروم بودیم، اظهار کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی حتی در دورترین روستاهای کشور نعمت آب لوله‌کشی، برق، جاده‌های آسفالت، گاز و ... وجود دارد که همه را مدیون انقلاب هستیم.

وی با اشاره به این‌که در زمان طاغوت حتی اجازه ساختن مسجد در کشور نداشتیم، متذکر شد: خوشبختانه امروز شاهد ساخت و افزایش مساجد، حسینیه‌ها،تکایا و همچنین محافل قرآنی در کشور هستیم که نباید از اهمیت آن غفلت شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha