جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ساخت یکی از بزرگترین مسجد جهان در مصر؛ مخالفان و موافقان

حوزه/ در حالی که سخنگوی ریاست جمهوری مصر اوایل این هفته از پروژه جدید ساخت یکی از بزرگترین مساجد جهان در مصر خبر داد، مخالفان و موافقان با این طرح در شبکه‌های اجتماعی سخن گفتند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از middleeasteye، اعلامیه مصر برای ساخت آنچه که قرار است یکی از بزرگترین مساجد در جهان باشد، باعث ایجاد تفرقه و نظرات مختلف در میان مردم در رسانه‌های اجتماعی شده است.

بسام رادی ، سخنگوی ریاست جمهوری مصر ، اوایل این هفته از پروژه جدید در فیس بوک خبر داد و اعلام کرد: مسجد مصر در پایتخت اداری جدید، یکی از بزرگترین مساجد جهان، با ظرفیت ۱۰۷،۰۰۰ نمازگزار خواهد بود که ارتفاع مناره آن به ۱۴۰ متر می‌رسد. این مجموعه شامل سالن‌های عظیمی برای جشن ها ، رویدادها و فضاهای تلاوت قرآن برای مردان ، زنان و کودکان است. همچنین دارای یک پارکینگ طبقاتی برای ۳۰۰۰ اتومبیل است.

بسیاری از کاربران هر چند، به صورت آنلاین ، این پروژه را هدر دادن پول عمومی خوانده‌اند ، آن هم در شرایطی که بیمارستان‌های مصر به دلیل افزایش زیاد موارد مبتلا به کرونا بیش از حد تحت فشار قرار گرفته اند.

در مقابل برخی دیگر نیز این پروژه را موفقیت بزرگی برای مصر دیدند ، اما بسیاری از آنها وخیم شدن اوضاع اجتماعی در این کشور را برجسته کرده و اظهار کرده اند که آنها باید بر چنین پروژه هایی اولویت داشته باشند. هیثام ابوخلیل ، فعال حقوق بشر و روزنامه نگار ، در توییتر این پروژه را محکوم کرد.

ماه گذشته ، بسیاری از مردم همچنین سایر پروژه‌های چند میلیون دلاری دولت مصر را که اخیراً اعلام شده است، از جمله پروژه برجسته  ۳۲ میلیون دلاری چشم قاهره و خط قطار ۲۳ میلیارد دلاری را محکوم کردند. آن‌ها پروژه‌های جدید را سوء استفاده از بودجه عمومی در نظر گرفته‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha