پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مدیر حوزه علمیه قزوین

مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: انقلاب اسلامی جزو نعمت های بسیار گران سنگ و ارزشمند است و قابل قیمت گذاری نیست، چراکه در جهان مملو از فساد و تباهی، انقلاب ما را با خدا و اهل بیت (ع) و معارف دینی آشنا کرد و آشتی داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه قزوین، حجت الاسلام محمد تقی سبحانی نیا صبح امروز  در نشست روشنگری فرزندان انقلاب مدرسه علمیه شیخ الاسلام برگزارشد گفت: امام صادق (ع) می فرماید: «لا تَدومُ النِّعَمُ إلاّ بعدَ ثَلاثٍ (إلاّ بثَلاثٍ): مَعرِفَةٌ بما یَلزَمُ للّه ِ سبحانَهُ فیها، و أداءُ شُکرِها، و التَّعَبُ فیها» نعمت ها استمرار پیدا نمی کند مگر اینکه سه کار انجام شود. یکی از این سه کار برقراری نسبت بین نعمت و خدا است.

وی با اشاره به اینکه البته مقدمه این موضوع شناختن نعمت است، بیان کرد: اینکه در حدیث نبوی آمده است (نعمتان مجهولتان الصّحة و الامان)  نعمت سلامتی و امنیت مجهول هستند، حاکی از این است که گاهی برخی نعمتها رانمی شناسیم و یا از آن غافلیم  پس گام اول شناخت نعمت  و توجه نسبت به آن است.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: امروز به دلیل کرونا خیلی ها در معرض خطر قرار گرفته اند و فهمیده اند که سلامتی چه قدر نعمت بزرگی است و حالا که سلامتی با چالش هایی روبه رو شده است بیش از پیش به آن توجه می کنیم و به اهمیت آن پی می بریم.

حجت الاسلام  والمسلمین سبحانی نیا خاطرنشان کرد: اگر نعمت را نبینم و سلامتی را درک نکنیم، به طور قطع شکر آن را به جا نمی آوریم، ولی وقتی آن را مشاهده کنیم متوجه ارزش بی شمارآن می شویم.

وی اظهار کرد: امام صادق(ع) در ادامه روایات می فرماید که پس از آن شکر نعمت را باید به جا بیاوریم. شکر نعمت به ۲ شکل زبانی و عملی انجام می شود.

مدیر حوزه علمیه قزوین بیان  کرد: شکر زبانی از اهمیت بالایی برخوردار است و گاهی اوقات عبارت "الحمدلله رب العالمین" اگر با اعتقاد و حضور قلب و با توجه به معنای عمیق آن ادا شود گره های زیادی را باز می کند.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا با اشاره به اینکه شکر عملی استفاده درست از نعمت است، عنوان کرد: به طور مثال با استفاده درست از نعمت جوانی و قدم برداشتن در راه خدا و خدمت به دیگران می توان شکرگذار نعمت جوانی بود.  

وی ادامه داد: سومین ویژگی هم این است که انسان در ارتباط با آن نعمت خود را به سختی بیندازد، یعنی باید خود را در جهت مراقبت و پاسداری از نعمت به سختی بیندازد چراکه گاهی اوقات مراقبت کردن از نعمت باعث سختی و زحمت دارد.

 مدیر حوزه علمیه قزوین اظهار کرد: انقلاب اسلامی جزو نعمت های بسیار گران سنگ و ارزشمند است و قابل قیمت گذاری نیست، چراکه در جهان مملو از فساد و تباهی، انقلاب اسلامی ما را به خدا و اهل بیت (ع) و معارف دینی آشتی داد.

حجت الاسلام والمسلمین  سبحانی نیا گفت: اگر ۴۲ سال قبل انقلاب اسلامی پیروز نمی شد و تا به امروز رژیم منحوس پهلوی ادامه پیدا می کرد وضعیت اخلاقی، فرهنگی، اقتصادی، استقلال و شرافت و کرامت ایرانی ها با چالش های اساسی روبه رو بود.

وی افزود: انقلاب اسلامی به عنوان یکی از نعمت های بزرگی است که در وهله نخست باید آن را بشناسیم و در وهله دوم شاکر خداوندمتعال باشیم که اگر این مهم به درستی اجرا شود تمامی سختی ها و تگناها را در این مسیر تحمل می کنیم، همانگونه که سردار سلیمانی در این راه با تمامی وجود مجاهدت کرد.

مدیر حوزه علمیه قزوین در ادامه عنوان کرد: یکی از ویژگی ها خوب این این است که سعی کنیم در برنامه های خود مثبت نگر و مثبت اندیش باشیم. این صفت جزو اصول کلیدی در سبک زندگی انسان ها است.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا  با اشاره به اینکه فرد مثبت اندیش سه موهبت موفقیت، محبوبیت اجتماعی و رضایتمندی از زندگی را دارد، اظهار داشت: در مقابل، انسان منفی نگر  همواره ناامید، ناموفق و در حال دور کردن اطرافیان از خود است.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین با اشاره به اینکه می توان به انقلاب اسلامی با نگاه مثبت و منفی نگاه کرد، گفت: انقلاب اسلامی در طول عمر با برکت خود با توجه به تمامی کارشکنی ها و دشمنی ها موفقیت آمیزی زیادی را به دست آورده است که بسیار ارزشمند است.

 انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha