جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
"الکساندر یویموف"، سفیر روسیه در دمشق

حوزه/ "الکساندر یویموف"، گفت: آمریکا به فشار علیه دولت سوریه ادامه خواهد داد و در دوره بایدن سیاست آن در قبال سوریه هرگز تغییر نخواهد کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، "الکساندر یویموف"، سفیر روسیه در دمشق  گفت: آمریکا به فشار علیه دولت سوریه ادامه خواهد داد و در دوره بایدن سیاست آن در قبال سوریه هرگز تغییر نخواهد کرد.

وی افزود: آمریکایی ها بار ها تأکید کردند که حضور ارتش آمریکا در سرزمین های سوریه از ابزار اصلی واشنگتن در این زمینه است و این احتمال که آمریکا در خصوص سوریه تجدید نظر کند خیلی کم است و به احتمال زیاد به فشار خود علیه سوریه ادامه خواهد داد.

سفیر روسیه با بیان اینکه حضور ایالات متحده آمریکا در سوریه، چه در شرق منطقه الفرات یا التنف، غیر قانونی است و به این حضور باید پایان یابد، اشاره کرد: این مسئله مانع استفاده دولت سوریه از منابع طبیعی می شود و مانعی بر سر راه اعمال حاکمیت مقامات قانونی بر تمامی اراضی سوریه است و موجب تقویت جدایی طلبان در شرق کشور می شود.

یویموف با اشاره به اینکه حضور آمریکایی ها اجازه نمی دهد که دولت سوریه نیروهای امنیتی خود را در مناطق بیابانی در شرق کشور مستقر کند، گفت: حمایت آمریکا از گروهک های مسلح در اردوگاه الرکبان در منطقه التنف سوال برانگیز است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha