شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام عرفانی

 حوزه / دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: ماه رجب بهترین فرصت برای بهره‌مندی از فضای معنوی و نوسازی جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام علی اصغر عرفانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، ضمن تبریک ایام ولادت حضرت امام محمد باقر(علیه السلام) وفرارسیدن ماه پر فضیلت رجب، گفت: از جمله ماه‌هایی که در آن امکان بیشتری نسبت به سایر ماه‌های سال برای برقراری ارتباط معنوی با خالق هستی وجود دارد، ماه‌های رجب‌المرجب، شعبان‌المعظم و رمضان‌المبارک است.

وی خاطرنشان کرد: ماه‌های فصل نیایش یعنی رجب، شعبان و رمضان از ناب‌ترین فرصت‌هایی است که مسلمانان می‌توانند با انجام مراسم و مناسک عبادی متنوع از این خوان گسترده عرفانی بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: ماه رجب زمینه‌ساز آمادگی معنوی برای استفاده از برکات ماه رمضان است که باید از لحضات ناب این ماه به بهترین نحو استفاده نماییم.

دبیر شورای حوزه علمیه استان  قزوین تصریح کرد:  ماه رجب ماه استغفار است، همچنان که استغفار موجب پاکی انسان می‌شود و زمانی که انسان استغفار می‌کند در حقیقت به خداوند اعلام نیاز کرده و از او می‌خواهد که بنده های خود را را مورد عنایت خود قرار دهد و خواستار پاک شدن از هر آلودگی و ناپاکی است.

استاد حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: ماه رجب بهترین فرصت برای بهره‌مندی از فضای معنوی و نوسازی جامعه اسلامی است و به همین دلیل در آموزه‌های دین مبین اسلام و پیشوایان الهی، فرصت‌های این‌چنینی در اختیار مسلمانان قرار داده شده است.

حجت الاسلام عرفانی تصریح کرد: ائمه معصومین (علیهم  السلام) همیشه در دعا های خود می فرمودند که «اللَّهُمَّ بَارِکْ لَنَا فِی رَجَبٍ وَ شَعْبَانَ وَ بَلِّغْنَا شَهْرَ رَمَضَانَ»،پس چه خوب است که همه ما بتوانیم با خودسازی وتهذیب نفس از برکات این ماه بیشترین استفاده را انجام دهیم.

 وی ادامه داد: ماه مبارک رجب ماه بسیار بسیار عزیز و مغتنمی است؛ در روز قیامت عده ای را با ندای «أین الرجبیون» صدا می‌کنند و این نشان می‌دهد که اهل رجب بودن، یک کمال انسانی و آخرتی است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha