جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 944077
۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲
حجت الاسلام استوار میمندی-مدیر حوزه علمیه فارس

حوزه/ دومین سالگرد صدور بیانیه گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری مدظله العالی فرا رسید به همین مناسبت چند نکته پیرامون این بیانیه تقدیم می شود:

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، آیت الله شب زنده دار نقل می کرد: «مقام معظم رهبری در جلسه ای نسبت به اهتمام به این بیانیه تاکید کرده بودند و فرموده بودند: اگر چه من توصیه ای نسبت به آثار خودم ندارم اما در مورد بیانیه توصیه می کنم که روی آن کار شود چون وقت زیادی جهت نوشتن آن صرف کرده ام».

حجت الاسلام و المسلمین مروی، معاون سابق ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری می گفت «حضرت آقا دو هفته روی این بیانیه وقت گذاشتند».

این بیانیه نقطه عطفی در تاریخ انقلاب بود چون در اوج جنگ روانی و رسانه ای دشمن و در شرایطی که دشمن شمارش معکوس فروپاشی نظام را شروع کرده بود صادر شد و همه نقشه های آنها را خنثی کرد.

این بیانیه منشوری و نشان دهنده قدرت مدیریت استراتژیک مقام معظم رهبری بود.

در طول دوران زعامت حضرت آقا سندی به جامعیت بیانیه گام دوم خطاب به مردم صادر نشده بود به عبارت دیگر اگر چه گزاره های این بیانیه به کرّات در فرمایشات رهبری آمده بود اما مجموعه نگاری آنها جدید بود.

برخی کلیدواژه ها مثل «جامعه پردازی»، «تقابل دوگانه جدید اسلام و استکبار» و «نظریه نظام انقلابی» از واژه های جدیدی بودند که وارد ادبیات انقلابی و سیاسی ایران شدند.

کلان دستاوردهای هفتگانه انقلاب اسلامی به خوبی در این بیانیه مورد اشاره قرار گرفته که هر کدام از آنها به تنهایی در کارآمدی یک نظام سیاسی می تواند مورد توجه قرار بگیرد.

محمد استوار میمندی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha