پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/نشست خبری پذیرش حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور

حوزه/ معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به سهم ۷۰ درصدی آموزش مجازی حوزه‌های علمیه خواهران در دوران کرونا گفت: در دوره پساکرونا نیز به روش‌های سابق آموزش برنخواهیم گشت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی فاضل در نشست خبری پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد، با گرامیداشت میلاد امام باقر(ع) اظهار داشت: حوزه‌های علمیه  و به‌خصوص حوزه‌های علمیه خواهران بیش از اینکه یک نهاد آموزشی باشد به دنبال محقق کردن فرمایشات همه انبیا در طول تاریخ است.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران با تأکید بر اهمیت رایج کردن سبک زندگی اسلامی و دینی به‌عنوان یکی از کارکردهای خوب حوزه‌های علمیه خواهران تأکید کرد: این مهم مؤثر نیست جز به فعالیت حوزه‌های علمیه  که همه‌ساله به همین دلیل در بهمن‌ماه پذیرشی را آغاز می‌کنیم که داوطلبانی که در خودشان می‌بینند که بتوانند مبلغ دین باشند بتوانند استعداد بالقوه خودشان را در مدارس علمیه به فعلیت برسانند.

وی تربیت یک فرد محقق، مدرس و مرجع دینی در حوزه علمیه بانوان را رسالت حوزه‌های علمیه خواهران عنوان کرد و گفت:  کار حوزه‌های علمیه خواهران همین است که برای کسی که در خودش این استعداد را می‌بیند که مبلغ دین بشود شرایط لازم را فراهم کند.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران تأکید کرد: اگر شرایط اداری اجازه می‌داد باید ما به سراغ اشخاص بااستعداد می‌رفتیم و آنها را شناسایی می‌کردیم اما شرایط زندگی امروز راهی را فراهم نکرده است جز اینکه یک فراخوان عمومی برای پذیرش بدهیم و بتوانیم از جمع مشتاقان که می‌خواهند این مسئولیت مهم را بر عهده بگیرند با آزمون افرادی را پذیرش کنیم.

وی در رابطه با شرایط آموزش درفضای گسترش ویروس کرونا اظهار داشت: یکی از هنرهای حوزه‌های علمیه خواهران این بود که در برابر هجمه این ویروس منفعل نشد، در سال گذشته و با توجه شیوع کرونا مدارس علمیه در اردیبهشت ماه تقریباً بالای ۹۵ درصد سرفصل‌ها را به اتمام رسانده بودند.

حجت‌الاسلام فاضل با اشاره به فعالیت سامانه جدید مدرس تصریح کرد: شرایط آموزش با توجه به شیوع کرونا بیش‌ازپیش مبتنی بر آموزش الکترونیک و استفاده از فضای مجازی بوده است.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به ثبت رکورد ۹ هزار ساعت آموزش مجازی تأکید کرد: قریب به ۷۰ درصد آموزش حوزه‌های علمیه خواهران در سال گذشته در فضای مجازی صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه در شرایط پساکرونا نیز آموزش به روال سابق برنخواهد گشت تأکید کرد: در آینده نیز تلفیقی از آموزش حضوری و غیرحضوری را خواهیم داشت تا برای بانوانی که وظایف مادری و همسری مانع از فعالیت آنها بود به یمن همین تصمیم شرایط تحصیل فراهم شود.

۳۱۳/۶۱پ

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha