پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 944236
۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۹
واکسن کرونا

­حوزه/ سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به شناسایی ۹ بیمار مبتلا به ویروس انگلیسی کرونا در کشور گفت: پیش بینی این است که تا پایان سال آینده همه مردم کشور واکسن کرونا را دریافت کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، دکتر علیرضا رئیسی در برنامه «تیتر امشب» شبکه خبر با تاکید بر رعایت پروتکل‌ها گفت: پیش بینی این است که تا پایان اسفند یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر شامل کادر درمان و افراد آسیب پذیر واکسیناسیون شوند.

بیشتر بخوانید:

دکتر قناعتی: ممنوعیت ورود «فایزر» علمی و عقلانی است

دکتر پاکمهر: نظر رهبری درباره واکسن کرونا مبنای علمی و آینده‌نگری دارد

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: در سال ۱۴۰۰، ۳ تا ۴ ماه طول می‌کشد تا اولین واکسن ما که واکسن پاستور است به تولید برسد که با ورود به تولید صنعتی و تولید ۱۰ تا ۱۵ میلیون دُز در ماه، امکان صادرات آن هم فراهم می‌شود.

رئیسی با بیان این که برای واکسیناسیون ۷۰ درصد جمعیت جهان به ۱۰ میلیارد دُز واکسن نیاز است گفت: واکسیناسیون همگانی در دنیا بیشتر از یکسال طول خواهد کشید برای این که امکان تولید این میزان واکسن و تزریق آن کار زمان بری است، لذا همچنان باید پروتکل‌ها را به دقت رعایت کنیم.

وی با اشاره به موفقیت آمیز بودن اجرای مرحله اول طرح شهید سلیمانی و رعایت حداکثری پروتکل‌ها گفت: تا الان ۹ نفر که مبتلا به ویروس جهش یافته انگلیسی بودند در کشور شناسایی شده اند که ۷ نفر از آن‌ها در تهران و یک نفر در اهواز و یک نفر هم در آبیک قزوین بود.

 رئیسی با اشاره به احتمال شیوع ویروس کرونای انگلیس در کشور گفت: ویروس جهش یافته انگلیسی بسیار سرایت پذیر است و افراد با سن پایین را هم مبتلا می‌کند و تنها راه مقابله با آن رعایت دقیق پروتکل هاست، دیدیم که این ویروس کشور انگلیس را که زیرساخت بهداشتی خوبی هم دارد زمین گیر کرد و نخست وزیر آن کشور مجبور به اعمال تعطیلی و محدودیت‌های گسترده شد.

بیشتر بخوانید:

دکتر شهریاری: غربی ها واکسن کرونا را اول بر روی مردم خود آزمایش کنند

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: ما قبل از اینکه به دنبال نوع ویروس و رفتار آن باشیم باید مراقب رفتار خود باشیم، در خوزستان این خیزی که به وجود آمده ناشی از کاهش رعایت پروتکل‌ها به ۲۰ درصد است.

 رئیسی با اشاره به افزایش شمار شهرهای نارنجی به ۳۹ شهر گفت: اگر رعایت پروتکل‌ها کاهش پیدا کند پیک چهارم قطعا اتفاق خواهد افتاد.

 لازم به ذکر است مطالبات گسترده ای نزد مردم و نخبگان وجود دارد مبنی بر اینکه دغدغه های مقام معظم رهبری و خطوط قرمز ترسیمی ایشان درباره مبدا واکسن خارجی به صورت جدی و کامل مورد عمل قرار گیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha