پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
قریشی

حوزه / حجت الاسلام و المسلمین قریشی به تحریف بیانات مقام معظم رهبری توسط برخی افراد اشاره کرد و گفت: مطالبه واژه هایی همچون جوانگرایی، مطالبه گری و آتش به اختیار از سوی مقام معظم رهبری متاسفانه مورد تحریف و برداشت های بد در جامعه گردید است که انتظار می رود ائمه جمعه استان در تبیین این‌ موارد و تعیین این مصادیق در بین‌مردم بیشتر تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، امروز در نشست فصلی ائمه جمعه آذربایجان غربی که در دفتر امام جمعه ارومیه برگزار شد، ضمن تبریک حلول ماه رجب و تشکر از زحمات ائمه جمعه در برگزاری مراسمات دینی و دهه فجر اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا مراسمات دینی و اقامه نماز جمعه و جماعات تحت الشعاع قرار گرفته است که بحمدالله با بهبود شرائط، شاهد برگزاری فرائض دینی شده ایم، فلذا باید نماز جمعه و جماعات با جدیت برگزار شده و با رعایت دستوالعمل های بهداشتی ادامه داشته باشد.

وی با بیان این که نباید به خاطر مسائل جزئی و مشکلات سهل مراسمات دینی تعطیل و برگزار نشدن نمازهای جمعه و جماعات در بین مردم به یک عادت تبدیل گردد، ادامه داد: یکی از رسالت های اصلی ائمه جمعه پیگیری منویات و مطالبات مقام معظم رهبری است فلذا انتظار می رود سخنرانی های مقام معظم رهبری در کنار مطالبات شهرستانی و استانی توسط ائمه جمعه استان به خوبی تبیین شود.

امام جمعه ارومیه، انجام دقیق و جدیت در پیگیری مطالبات مردمی و مقام معظم رهبری و برگزاری مراسمات دینی و فرائض اسلامی را بهترین راه شکرگزاری در سنگر ائمه جمعه عنوان کرد و گفت: حرکت جهادی و اقدام جدی در همه امور توسط ائمه جمعه و پرهیز از عافیت طلبی و تنبلی می تواند الگو بخش برای مسئولین و مردم برای ارتقای پیشرفت استان باشد.

وی به تحریف بیانات مقام معظم رهبری توسط برخی افراد، گفت: مطالبه واژه هایی همچون جوانگرایی، مطالبه گری و آتش به اختیار از سوی مقام معظم رهبری متاسفانه مورد تحریف و برداشت های بد در جامعه گردید که انتظار می رود ائمه جمعه استان در تبیین این‌ موارد و تعیین این مصادیق در بین‌مردم بیشتر تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی به تعیین درست مصادیق مطالبه گری در بین‌مردم تاکید کرد و افزود: تریبون نماز جمعه بهترین فرصت برای تبیین درست منویات رهبری است فلذا انتظار می رود مصادیق و شیوه های صحیح مطالبه گری در جامعه به خوبی تبیین شود.

وی در پایان، تقوا و خداترسی را مهمترین عامل موفقیت و اثرگذاری در بین مردم بیان کرد و بیان داشت: تقوا و خداترسی را پیش از همه باید خود ائمه جمعه در گفتار، رفتار و اعمال خود تقویت کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha