جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام ربانی

حوزه/ مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور در سفر به استان قزوین، با مدیر سابق حوزه علمیه و استاد پیشکسوت قزوین دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام سید حسن ربانی شب گذشته به همراه مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان قزوین با حجت الاسلام سید موسوی ابراهیمی، استاد پیشکسوت حوزه علمیه قزوین، دیدار و برای سلامتی این عالم برجسته از خدای متعال آرزوی سلامتی نمود.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی در این دیدار به خدمات علمی و پژوهشی استاد ابراهیمی پرداخت و بیان کرد: این استاد ارزشمند حوزه علمیه قزوین، شخصیتی محقق، اندیشمند و نویسنده هستند که توانسته اند کتابهای مختلفی را تالیف و به چاپ رسانند.

مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور بیان کرد: استاد ابراهیمی در کنار تدریس، به نوشتن و تحقیق مجموعه بزرگی به نام احادیثی از پیامبر گرامی اسلام و از طریق مورخین و علما شیعه نقل شده را به شکل موضوع جمع آوری نموده که کاری بسیار ارزشمند و ماندگار است.

وی ادامه داد:  امروز حوزه علمیه قزوین به خود افتخار می کند که چنین علما و شخصیت های برجسته ای در این شهر حضور داشته و طلاب، اساتید و روحانیون باید از حضور ایشان به بهترین نحو استفاده نمایند.

سپس حجت الاسلام موسی صفی خانی، مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان قزوین، گزارشی از فعالیت‌های این مجموعه ارائه داد.

یادآوری می شود حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابراهیمی، در مباحث دینی فعالیت‌های ارزشمندی داشته که تحقیقات و پژوهش‌های وی به‌صورت کتاب در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است که از جمله آن می‌توان به جمع‌آوری مجموعه بزرگی از احادیثی که از پیامبر بزرگوار اسلام، از طریق محدثین و مورخین و علما شیعه نقل شده به نام «موسوعة کلمات الرسول الاعظم(ص)» شامل پانزده هزار حدیث از رسول اکرم(ص) اشاره کرد که این مجموعه تحقیقی تابه حال به ۹ جلد رسیده است، همین مهم سبب شد به‌عنوان یک چهره علمی در کشور و در این استان محسوب شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha