جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
علامہ افضل حیدری

حوزه/ دبیر وفاق مدارس شیعه پاکستانگفت: مدارس دینی سنگر اسلام و مراکز علمی هستند و آنان هیچ برنامه سیاسی ندارند و استفاده از تاکتیک های انتقام‌جویی علیه آنها جای تأسف دارد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» حجت‌الاسلام والمسلمین محمد افضل حیدری دبیر وفاق مدارس شیعه پاکستان ضمن ابراز تأسف شدید نسبت به تشکیل هیئت های جدید مدارس توسط دولت، تصریح کرد: ایجاد اختلاف بین مدارس رویکرد مطلوبی نیست، انتظار چنین حرکت نامطلوبی را از دولت عمران خان نداشتیم.

وی گفت: حتی دولت غیر دموکراتیک ژنرال مشرف نتوانسته بود این کار را انجام دهد. مدارس دینی، مراکز تعلیم و تربیت هستند. آنها هرگز مشکلی برای کسی ایجاد نکرده اند اما اگر بدون هیچ دلیلی مزاحمتی ایجاد شود، ممکن است برای دولت نیز مشکلاتی ایجاد شود. سازمان اتحادیه مدارس پاکستان برای تحفظ از استقلال و آزادی مدارس دینی به مبارزه ادامه خواهند داد.

وی در گفتگو با روحانیون در جامعه المنتظر گفت: مدارس دینی سنگر اسلام و مراکز علمی هستند. مدارس دینی هیچ برنامه سیاسی ندارند و استفاده از تاکتیک های انتقام‌جویی علیه آنها جای تأسف دارد.

وی افزود: اگر دولت می خواست به بعضی از مدارس پاداش دهد می توانست به جای راه اندازی فدراسیون موازی مانند برخی دیگر از مدارس موجود، اجازه امتحان می داد اما این کار را نکرد و فدراسیون موازی مدارس تأسیس کرد که اقدام اشتباهی است. طبق آموزه های اسلامی، وظیفه حاکم اتحاد ملت اسلامی است نه تقسیم و اختلاف افکنی.

محمد افضل حیدری گفت: سازمان اتحادیه مدارس پاکستان که پلت فرمی متشکل از پنج وفاق مدارس پاکستان است، در هر کار مثبت دولت همکاری داشته است اما مورد استقبال قرار نگرفت و قدر آن را ندانستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha