جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جامعۃ المصطفی العالمیہ کی بنیادی پالیسی قرآن حدیث کی تعلیمات سے وابستگی ہے

حوزه/ نمایندگی جامعة المصطفی پاکستان برای بهبود وضعیت قرآنی در جامعه شیعه و جهت رسیدن به وضعیت مطلوب، تربیت نیروهای قرآنی را در راس امور خود قرار داده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه، نمایندگی جامعة المصطفی العالمیة در پاکستان برنامه های  متعددی را در زمینه قرآن و علوم مرتبط به آن در دستور کار دارد.

تمسک به قرآن کریم به عنوان تنها ملجا و مرجع واحد میان تمامی مذاهب اسلامی در این کشور می باشد و این امر مقدس از سیاست های اصلی و کلیدی جامعة المصطفی است که علاوه بر تاکیدات و الزامات موجود در خود قرآن و حدیث در بیانات و اوامر بنیانگذار رهبر کبیر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری بارها بر این امر تاکید و تصریح نموده اند.

جامعة المصطفی برای بهبود وضعیت قرآنی در جامعه شیعه پاکستان وجهت رسیدن به وضعیت مطلوب تربیت نیروهای قرآنی را در راس امور قرار داده است. تربیت چنین نیروها نیازمند اساتید برجسته و مسلط بر فنون و مهارتهای قرآنی است. این نیاز با حضور بلند مدت چهره بین المللی قرآنی استاد کریم منصوری برآورده شده است و حضور ایشان فرصت طلائی برای تربیت نیروی های بشمار می آید.

این نمایندگی دوره های (صوت و لحن تخصصی و مقدماتی وتربیت مربی تجوید و غیره) را به صورت منسجم و زنجیر وار و بدون وقفه و در طول سال بر گزار می کند تا نیروهای لازم برای و تولیت کارهای قرآنی در سطح جامعه شیعه آماده سازد.

در همین راستا اولین دوره تخصصی صوت و لحن با حضور ۱۲ قاریان برجسته کشوری از ۲۸ ژانویه تا ۱۳ فوریه  در مدرسه برادران جامعة المصطفی اسلام آباد برگزار شد. در این دوره که مشتمل بر ۷۰ ساعت بوده است به عناوینی چون شناخت صوت، ویژگی های موسیقایِ آن، یادگیری تمرینات صدا و آشنایی با مبانی بهداشت صوتی،آشنایی با اجناس و انواع مقامات موسیقی عربی، شناخت فواصل، مقامات اصلی، فرعی و مرکبِ ،شناخت تکنیکها، امکانات و ابزارهای صوتی و لحنی پرداخته شده است.

ثمره دیگر از این دوره طرح کلاسهای کاربردی قرآنی برای تمامی طلاب بوده است. هر قاری با ۳ نفر طلبه ترتیل جزء اول قرآن را کار کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha