جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 945134
۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۹
محمد علی سدپاره کوهنورد پاکستان

حوزه/ محمد علی سدپاره محب اهل بیت (ع) و کوهنورد پاکستانی که پرچم های مذهبی را بر قله‌های مرتفع جهان برافراشته بود درگذشت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» محمد علی سدپاره محب اهل بیت (ع) و کوهنورد پاکستانی که چند روز پیش در K۲ مفقود شده بود، درگذشت.

محمد علی سدپاره قهرمان ملی و کوهنورد پاکستانی با همراهی کوهنوردان خارجی از جمله پسرش ساجد سدپاره ماموریتی را برای صعود به دومین بلند قله جهان آغاز کرد.

در ۵ فوریه، ساجد سدپاره به دلیل مشکل تنفسی از وسط راه به اردوگاه بازگشت اما پدرش محمد علی سدپاره به اردوگاه برنگشت. ارتش پاکستان و سایر آژانس ها نیز برای نجات محمد علی سدپاره و یک کوهنورد خارجی یک عملیات نجات را انجام دادند، اما ردیابی از کوهنوردان امکان پذیر نشد.

طبق گزارش، راجا ناصرعلیخان، وزیر گردشگری گیلگیت بلتستان و ساجد سدپاره ، پسر محمد علی سدپاره، در یک کنفرانس مطبوعاتی مرگ محمد علی سدپاره، کوهنورد پاکستانی را تأیید کرد.

پسر محمد علی سدپاره از عمران خان نخست وزیر پاکستان، ژنرال قمر جاوید باجوا رئیس ارتش پاکستان و خلبانان شجاع هواپیمایی نظامی برای عملیات نجات تشکر کرد.

لازم به ذکر است که محمد علی سدپاره، قهرمان پاکستانی افتخار صعود ۸ قله از ۱۴ قله بلند جهان و نصب پرچم امام حسین (ع) را داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha