جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جامعۃ المصطفی العالمیہ اسلام آباد کے زیر اہتمام عظیم الشان جشنِ کوثر کا انعقاد

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین تهرانی نماینده جامعة المصطفی العالمیة در پاکستان گفت: خداوند بهترین مخلوق جهان را حضرت فاطمه زهرا (س) قرار داد و ما به این نتیجه می رسیم که اگر بخواهیم بهترین باشیم خدمت به خلق را سرلوحه امور خویش قرار دهیم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، مراسم جشن میلاد یگانه بانوی دو عالم، حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و روز مادر به همت جامعه المصطفی العالمیه واحد برادران اسلام آباد و با حضور حجت الاسلام و المسلمین محسن دادسرشت تهرانی نماینده جامعة المصطفی در پاکستان، جناب آقای کریم منصوری قاری بین المللی، معاونین نمایندگی المصطفی، اساتید، طلاب و کارمندان در مسجد امیر المومنین(ع) شهر اسلام آباد برگزار ‌شد.

هیچ چیز بالاتر از معرفت به اهل‌بیت نیست

در این مراسم که با حضور شیفتگان و علاقمندان به خاندان عصمت و طهارت برگزار شد تعدادی از قاریان و حافظان آیات الهی از شهر های مختلف پاکستان نیز حضور داشتند، در این محفل نورانی علاوه بر سخنرانی نماینده محترم المصطفی ، ذاکران و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام به قرائت اشعار و مدیحه سرایی پرداختند.

مراسم با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط استاد کریم منصوری قاری بین المللی و ممتاز جمهوری اسلامی ایران آغاز شد و ایشان با تلاوت دلنشین خود در این مراسم جشن معنویت خاصی به مجلس بخشید.

هیچ چیز بالاتر از معرفت به اهل‌بیت نیست

در ادامه مراسم حجت الاسلام و المسلمین تهرانی نماینده جامعة المصطفی العالمیه در پاکستان ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا (س) و سبط بر حق ایشان امام خمینی (ره) گفت: مقام زن تا  آن جایی می­ تواند بالا برود که بتواند از انوار خفیه الهی بهرمند شود؛ پس استحقاق آن را دارد که بهترین مخلوق خدا در روی زمین شود.

وی در ادامه اظهار نمود: خداوند بهترین مخلوق جهان را حضرت فاطمه زهرا (س) قرار داد و ما به این نتیجه می رسیم که اگر بخواهیم بهترین باشیم خدمت به خلق را سرلوحه امور خویش قرار دهیم.

ایشان شیوه زندگی حضرت ام ابیها را الگوی کامل برای همه در جهان اسلام دانست و گفت: حضرت فاطمه سلام الله علیها بنا به فرموده نبی مکرم اسلام برترین زنان اهل بهشت هستند و ما می توانیم با مطالعه زوایای مختلف زندگی بزرگ بانوی اسلام از ایشان الگو بگیریم و آنها را در زندگی اجتماعی و شخصی خود به کار ببندیم. هیچ چیز بالاتر از معرفت به اهل بیت پیامبر نیست. هرچه شناخت از اهل بیت بالاتر می رود، بهره مندی اش از اهل بیت بیشتر می شود. خداوند می فرماید اگر زهرا(س) نبود اهل بیت و این عالم را هم خلق نمی کردم. پیامبر (ص)دست حضرت زهرا(س) را می بوسیدند ، زیرا ایشان ریشه ی همه ی عالم و خود پیامبر بودند و پیامبر با بوسیدن ایشان ریشه و وجود خویش را می بوسیدند.

هیچ چیز بالاتر از معرفت به اهل‌بیت نیست

حجت الاسلام و المسلمین تهرانی در ادامه افزود: حتی اهل بیت (ع) فرمودند نمک غذایتان را از ما بخواهید اما اهل بیت برای این نیامدند که تنها مشکل انسان ها را حل کنند ، بلکه ماموریتشان این بود که بیایند انسان را تربیت کنند و انسان مودب به آداب الهی شود. 

هیچ چیز بالاتر از معرفت به اهل‌بیت نیست

نماینده جامعة المصطفی گفت :باید تلاش شود با تکیه بر تعالیم همه معصومین و توسل به ارواح طیبه آنها، ظرفیتی در خودمان به وجود بیاوریم تا افراد موثر و تحول آفرینی همچون حضرت فاطمه زهرا(س) باشیم.

ایشان افزودند: بی بی دو عالم همواره در حال امتحان بودن اهل صبر و شکیبایی بودن ایشان دو نکته مهم برای شناخت حضرت فاطمه(س)است.

در پایان این مراسم هدایایی به مناسبت میلاد مسعود حضرت زهرا س و روز زن به مسئولین، اساتید، کارمندان و طلاب معیل اهدا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha