پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
صالح

حوزه/ استاد جامعة المصطفی گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) الگوی بزرگی برای جهانیان به شمار می‌روند و عشق به ایشان، مخصوص مذهب خاصی نیست.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین صالح  امروز در مراسم سالروز شهادت حضرت صدیقه طاهره، فاطمه زهرا(س)، با تسلیت شهادت دخت نبی، حضرت فاطمه(س)، تصریح کرد: امروز گرچه دستمان از وجود فیزیکی اهل‌بیت(علیهم‌السلام) کوتاه است، این نوع مجالس و توسلات، در حقیقت، مجالست و معاشرت با این بزرگواران به شمار می‌رود.

وی حضرت فاطمه(س) و اهل‌بیت رسول‌الله(ص) را مظهری از لطف و رحمت خداوند توصیف کرد و اظهار داشت: یکی از ابعاد مهم زندگی حضرت فاطمه(س)، مقامات معنوی ایشان است.

معاون سابق فرهنگی تربیتی المصطفی، با بیان این که یکی از راه‌های درمان بیماری‌های قلبی، نزدیکی قلبی به ایشان است، گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) الگوی بزرگی برای جهانیان به شمار می‌روند. عشق به ایشان، مخصوص مذهب خاصی نیست؛ برای نمونه، در چین، که هفتادمیلیون مسلمان دارد، یک روز را به نام «روز فاطمه(س)، یادگار پیامبر(ص)» نامیده‌اند و در این روز، ایشان را بسیار گرامی می‌دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صالح، در ادامه، از حیای ایشان، احترام به همسر، تکریم فرزندان و تبعیت از شوهر سخن به میان آورد و تأکید کرد: می‌توان سخنان فراوانی در مقام شامخ حضرت فاطمه(س) در زمینه‌های اخلاقی مطرح ساخت.

حضرت فاطمه(س)، منشأ اخلاق و ایثار بودند

وی، با بیان این که یکی از وظایف طلاب و از رسالت‌های المصطفی، برگزاری دوره‌های فاطمه‌شناسی برای کسانی که برای تحصیل به جامعه‌المصطفی می‌آیند، خاطرنشان ساخت: حضرت فاطمه(س)، منشأ اخلاق و ایثار بودند. ایثار یکی از نیازهای ضروری دنیای کنونی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صالح، حضرت فاطمه(س) را تربیت‌شده مکتب پیامبر گرامی اسلام(ص) دانست و تصریح کرد: پس از رحلت جان‌گداز پیامبر(ص)، دیگر کسی حضرت فاطمه(س) را متبسم ندید. پس از رحلت پیامبر(ص)، حضرت(س) مغموم، محزون و گریان بودند و قلبی آتشین داشتند.

.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha