پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت‌الاسلام رضوانی نسب

حوزه/ مسئول راهیان نور حوزه گفت: مسئله دفاع از ولی خدا بزرگ‌ترین درسی است که فاطمه زهرا(س) به ما داد و ما وظیفه داریم که در هر زمانی از ولی خدا دفاع کنیم.

حجت الاسلام عباس رضوانی نسب در گفتگو با خبرگزاری«حوزه»، با تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: فضیلت‌های حضرت فاطمه(س) در عرصه‌های مختلف فردی، اجتماعی و خانوادگی بسیار زیاد است و در مورد هر کدام باید جداگانه بحث کرد.

وی با اشاره به ولایت‌پذیری حضرت فاطمه(س)بیان کرد: حضرت زهرا(س) بر پیمانی که با علی(ع) داشتند پایبند بودند و پس از رحلت پیامبر(ص) نیز در جریان فتنه‌ها و تحریف دین مقاومت کردند و وصیت‌نامه ایشان نیز نمونه‌ای از این مطلب است.

مسئول راهیان نور حوزه های علمیه با بیان اینکه حضرت زهرا(س) برای آگاه و روشن کردن انسان‌ها تلاش‌های بسیاری انجام دادند افزود: حضرت زهرا(س) برای آنکه ولایت تنها نماند، حتی جان خود را فدای کردند و این رفتار الگویی است برای ما که تا آخرین نفس ولایت مدار باشیم.

وی تصریح کرد: حضرت زهرا(س) پس از رحلت پیامبر(ص) افشاگری‌های بسیاری علیه منافقین کردند و گریه‌های او علاوه بر فقدان پدر یک اقدام عملی برای حمایت از علی(ع) بود.

حجت الاسلام رضوانی نسب ادامه داد: مبارزات عملی حضرت زهرا(س) همه در جریان دفاع از ولایت بود و کسی که کوثر است و شایسته‌ترین همسر است جا دارد که این کارها را انجام دهد.

وی با اشاره به دلایل آزار و اذیت حضرت زهرا(س) با توجه به سفارش‌هایی که پیامبر(ص) در مورد ایشان داشتند گفت: اگر ریشه این اعمال را بررسی کنید پی خواهیم برد که جهل بین دنیا و آخرت و اشتغال به خود عواملی هستند که انسان‌ها به آن‌ها مبتلا می‌شوند و شیطان قدرت درون انسان را تسخیر کرده و او را وسوسه می‌کند که موجب می‌شود که عده‌ای به دختر رسول خدا(ص) اهانت کنند.

مسئول راهیان نور حوزه های علمیه ابراز داشت: عده‌ای تا وقتی که گناه تا انتها صورت نگیرد گناه حساب نمی‌کنند و فکر می‌کنند تا خون امام(ع) ریخته نشود گناه محسوب نمی‌شود و در برابر ظلم به امام(ع) سکوت کردند و فکر می‌کردند گناه نیست.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا (س) دفاع از ولایت در همه زمان‌ها را به ما  آموزش دادند گفت: مسئله دفاع از ولی خدا بزرگ‌ترین درسی است که فاطمه زهرا(س) به ما داد و ما وظیفه داریم که در هر زمانی از ولی خدا دفاع کنیم.

حجت الاسلام رضوانی نسب بیان کرد: نمی‌شود که انسان هم به دنبال دین برود و هم به دنبال عافیت‌طلبی خود باشد و اگر انسان در مسیر حق و حقیقت و عدالت‌طلبی گام بردارد، ولی خدا، تنها نمی‌مامند.

انتهای پیام/313/30

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha