پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر

حوزه/ صدرالدین در جمع بانوان یزدی گفت: به روز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) نباید تنها به عنوان یک مناسبت روز مادر و روز زن نگریست، بلکه یادآوری شخصیت الهی و نورانی بانوی دو عالم از سوی بانوان دیندار در فضای مجازی اطلاع رسانی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از یزد، زهرا صدرالدین در جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و امام خمینی(ره) که به همت اداره کل تبلیغات اسلامی و مدرسه علمیه معصومیه یزد در آستان مقدس امامزاده سید جعفر محمد(ع)برگزار شد با تبریک این روز اظهار کرد: وجود حضرت زهرا(س) مثل شجره طوبی بهشتی است و روح پاک ایشان از نور خداست و هیچ کس جز خدا و ائمه اطهار(ع) قدر واقعی فاطمه(س) را نمی شناسد.

وی افزود: برای حضرت فاطمه 9 اسم از جانب خدا بیان شده است که «فاطمه، صدیقه، مبارکه، طاهره، زکیه، راضیه، مرضیه، محدثه و زهرا» را شامل می شود و اسماء خدا مختص خود حضرت است.

سخنران این مراسم با تصریح بر اینکه همه زنان مسلمان در خط و مسیر حضرت فاطمه اند، اذعان کرد: اگر تقصیری هم هست به خاطر غفلت هاست که نمی خواهیم بدانیم و یا نمی توانیم.
صدرالدین ادامه داد: در برخی مجالس اهل بیت(ع) شاهد حضور اقلیت ها و دیگر ادیان هستیم که وقتی علت این حضور را می پرسیم می گویند گره زندگی ما به وسیله این بزرگواران باز شده است.

وی با یادآوری الگوگیری از سیره و روش حضرت زهرا(س)بیان کرد: سیره حضرت زهرا(س)در دو موضوع خانواده و اجتماع را اگر بررسی کنیم در بخش اجتماعی آن دفاع از ولایت تجلی پیدا می کند.

سخنران این مراسم به تداوم سیره وروش حضرت زهرا(س)پس از شهادت اشاره کرد و گفت: وجود معنوی ایشان در بین مسلمانان و شیعیان تداوم دارد.

صدرالدین با اشاره به فضای مجازی اظهار کرد: بانوانی که دغدغه فرهنگی دارند در مناسبت هایی مثل میلاد حضرت زهرا(س)در فضای مجازی تولید محتوا کنند و میلاد ائمه اطهار(ع) همچون حضرت فاطمه(س) و حضرت علی(ع) که به نام روز زن و روز مرد نامگذاری شده است برای مردم و کاربران فضای مجازی یادآوری کنند.

وی ادامه داد: متأسفانه برخی تنها به ذکر مناسبت ها مثل روز زن، روز مادر یا روز پدر اکتفا می کنند و اصل موضوع را که برای چه این روز به نام این بزرگواران نامگذاری شده؛ فراموش می کنند.

برپایه این گزارش، اهم برنامه های این همایش معنوی که به همت آستان مقدس امامزاده سید جعفر محمد(ع)، سازمان تبلیغات اسلامی و مدرسه علمیه معصومیه(س) برگزار شد؛ سخنرانی مدیر کل امور بانوان و خانواده استان یزد، مداحی در رثای فاطمه زهرا(س)، توزیع نذورات، شعرخوانی شاعر برجسته کشوری عالیه محرابی، تجلیل از بانوان فعال فرهنگی از سوی آستان مقدس امامزاده سید جعفر محمد(ع) به شمار می رود.


انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha