جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
بیانیه گام دوم انقلاب

حوزه/ مدیر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: قرآن در ۱۰ دسته درباره تمدن جوامع سخن گفته است و بررسی کارشناسان نشان می‌دهد تمام بندهای بیانیه گام دوم انقلاب که توسط مقام معظم رهبری مطرح شده است ریشه در مبانی تمدنی قرآنی و اصول اسلامی دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا ایمانی مدیر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه ادیان و مذاهب در دومین نشست بصیرتی که پیرامون موضوع «نقش انتخاب اصلح در دولت‌سازی و تمدن‌سازی اسلامی» امروز در حوزه علمیه خواهران حضرت آمنه(س) قم برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام هادی(ع) اظهار کرد: اجرای بیانیه گام دوم انقلاب ضامن تداوم انقلاب اسلامی ایران است و اساس این بیانیه تمدن‌سازی اسلامی را قبل از تشکیل حکومت جهانی امام زمان(عج) دنبال می‌کند.

وی صیانت از سرنوشت انقلاب اسلامی را در گرو توجه و بصیرت عموم مردم دانست و گفت: سرنوشت انقلاب اسلامی ایران در دست مردم است و اگر غفلت ورزیده شود و ضدانقلاب‌ها در عرصه‌های مختلف نفوذ کنند انقلاب از دست می‌رود چون دشمنان نظام در طول عمر چهل و دو ساله انقلاب پا به پای عمر انقلاب تجربه برای ضربه زدن به این انقلاب کسب کرده‌ و نقاط ضعف را شناسایی کرده‌اند.
مدیر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه ادیان و مذاهب، آموزش و پرورش، تکنولوژی و صنعت و اخلاق و تربیت را از جمله ارکان تمدن و تمدن‌سازی دانست و گفت: توجه به ارکان تمدن‌سازی در روند توسعه تمدن اسلامی ضروری است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین ایمانی اذعان کرد: قرآن کسانی را متمدن می‌شمارد که در اوج اختلاف در مسائل و وجود آرا مختلف بهترین راه را برمی‌گزینند؛ در حقیقت تعدد آرا و اختلاف نظرها طبیعت جوامع محسوب می‌شود و ملاک تمدن در جامعه انتخاب اصلح و راه بهتر است.
وی با بیان اینکه قرآن در ۱۰ دسته درباره تمدن جوامع سخن گفته است اضافه کرد: بررسی کارشناسان نشان می‌دهد تمام بندهای بیانیه گام دوم انقلاب که توسط مقام معظم رهبری مطرح شده است ریشه در مبانی تمدنی قرآنی و اصول اسلامی دارد؛ حجت‌الاسلام قرائتی و حجت‌الاسلام آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی نیز در خصوص اثبات این قضیه سخنان جامعی عنوان داشته‌اند.
مدیر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه ادیان و مذاهب با اشاره به اقبال جهانی نسبت به معارف الهی و سیره اهل‌بیت(ع) بیان کرد: نگاه تمدن‌سازی اسلامی بر اساس بیانیه گام دوم باید نگاهی جهان شمول و با استفاده از حب مردم به اهل‌بیت(ع) باشد.

نظر تعجب‌برانگیز فرد سنی مغربی درباره شیعیان ایران

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ایمانی حفظ خطوط قرمز اسلام و ایستادگی در این راه را امری مطلوب برشمرد و گفت: وقتی حکم ارتداد سلمان رشدی توسط امام صادر شد برخی از افراد در کنار امام به این حکم امام خرده گرفتند ولی شواهدی وجود دارد که تایید می‌کند همین حکم امام سبب شد بسیاری از مسلمانان به ویژه اهل سنت بخاطر صدور این حکم و دفاع تمام قد از اسلام مرید امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی شوند.
وی با اشاره به و وقایع مهمی که در طول سفر تبلیغی خود به کشور مغرب شاهد آن بوده است تشریح کرد: زمانی که در کازابلانکا برای خرید کتاب در یک کتابفروشی بزرگ در جست‌وجو بودم، به دعوت مدیر آن فروشگاه با او هم صحبت شدم، او در میان صحبت‌ها از من پرسید «متعلق به کجایی؟» گفتم ایرانی هستم. در این هنگام مدیر فروشگاه با صدای بلند و مشت‌های گره کرده فریاد زد «عاش شیعه: زنده باد شیعه» با تعجب از او پرسیدم شیعه هستی؟ گفت «نه، من سنی مالکی هستم.» گفتم پس چطور اینطور محکم و دلشاد از شیعیان یاد کردی؟ گفت «چون هر چه از مسلمانان کنونی خیر رقم می‌خورد همه از شیعیان است؛ امروز شیعیان هستند که در خط مقدم مبارزه، مقاومت و در مسیر پیشرفت جامعه اسلامی هستند.» این حرف که از سوی یک فرد خارجی و سنی مطرح شده نشان‌دهنده عظمت شیعه و انقلاب اسلامی است.
مدیر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه ادیان و مذاهب عنوان کرد: یتیم واقعی کسانی هستند که شیعه دوازده امامی نیستند و در حقیقت صاحبان خود را نمی‌شناسند، پاداش بزرگی برای تربیت این دسته از افراد و بازگرداندن آنان به راه اصلی و حقیقی شمرده شده است که انقلاب با تمدن‌سازی اسلامی جهانی این امر را محقق می‌سازد.

ج313/61

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha