جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تجلیل

حوزه/ بی شک برگزاری مراسم تجلیل و تکریم همسران طلاب و روحانیون جهادگر فعال در عرصه مقابله با کرونا که به تازگی مرکز مدیریت حوزه های علمیه متولی آن بوده، اقدامی بسیار با برکت و مؤثر از باب قدردانی از این عزیزان و همچنین ترویج فرهنگ کار جهادی در جامعه است.

خبرگزاری حوزه،/ چندی پیش همایش تجلیل از همسران طلاب و روحانیون جهادگر و فعال در عرصه مبارزه با کرونا به همت مرکز مدیریت حوزه های علمیه در جامعه الزهرا(س) برگزار شد؛ حرکتی ارزشمند که البته پیشتر در ماه های اخیر، نمونه های مشابه آن از سوی برخی نهادها و ارگان ها نیز برگزار شده، با این تفاوت که این بار متولی این برنامه مبارک و به یادماندنی، مرکز مدیریت حوزه های علمیه بود.

بیشتر بخوانید و ببینید:

گزارشی از مراسم تکریم و تجلیل از همسران طلاب جهادگر در ایام کرونا

تصاویر/ آئین تکریم همسران همسنگر در مبارزه با کرونا

فیلم کامل سخنرانی قائم مقام مدیرحوزه‌های علمیه در امور استان‌ها در آئین تکریم "همسران همسنگر "

فیلم | گزارشی از آئین تکریم"همسران همسنگر" در مبارزه با کرونا

در نگاه مقام معظم رهبری، اهتمام ویژه نسبت به فعالیت جهادی آن هم با چاشنی اخلاص در کارها، از جمله رموز مهم موفقیت و پیروزی ملت ما در صحنه های مختلف بوده و در این میان صدالبته نباید از نقش بسیار مهم و کلیدی همسران جهادگر در شکل گیری فرهنگ و روحیه کار جهادی در کشور غافل شد.

هر چه باشد آنان، بهترین یار و یاوران همسران خود در این امر مقدس بوده و عامل آرامش بخشی در سال ابتلا به کرونا به شمار می رفته اند که به طلاب و روحانیون جهادگر در شرایط سخت مقابله با این ویروس منحوس و امدادرسانی و کمک به خلق الله در این باره، کمک شایان توجهی نموده اند.

به واقع اگر نیک بنگریم و به درستی تحلیل نماییم، باید بگوییم که همسران طلاب جهادگر از مکتب زهرای مرضیه(س) و دختر بزرگوارشان حضرت زینب کبری(س) آموخته بودند درس و راه جهاد و ایثارگری را، کما این که متأسفانه برخی از آنها در همین قضایا، عزیزان خود را از دست دادند، اما زبان به شِکوه و گلایه نگشوده و برای رضای خدا صبر کردند؛ صبری زیبا و جزیل که نمونه هایش را انسان در پهنه ی درخشانِ حماسه سال های دفاع مقدس می بیند.

آنچه مهم است این که بدانیم این قبیل تجلیل ها و تکریم ها هم از باب قدردانی حائز اهمیت است و هم به خصوص از این منظر که خودش فرهنگ ساز است و لذا باید به مرکز مدیریت حوزه های علمیه و البته دیگر نهادها و ارگان هایی که در این راستا اقدام به تقدیر از همسران و مادران طلاب جهادی و دیگر اقشار جهادگر جامعه نموده اند، خداقوت و دست مریزاد گفت و این آرزو را داشت که فرهنگ تقدیر و تجلیل از این اُسوه های صبر و مقاومت و ایثار همچنان به عنوان یک فرهنگ فراگیر در کشور ما مطرح باشد.

به تعبیر رسای سکاندار عزیز و حکیم انقلاب، "با کار جهادی بن بست ها می شکند"، کما این که به تصریح ایشان" ما جز با کار جهادی و کار انقلابی نخواهیم توانست این کشور را به سامان برسانیم".

از این منظر باید گفت که طلاب و روحانیون جهادگر و همچنین دیگر اقشار جهادی جامعه، علاوه بر اجر فراوانی که از بابت فعالیت همسران خود و تحمل مشقت ها و سختی های زندگی از این حیث می برند، در تربیت فرزندانی با روحیه جهادی که در وجود آن ها شیفتگی و اشتیاق برای خدمت به مردم و محرومان موج بزند، نقش کلیدی ایفا می کنند و حقاً باید به خاطر همه این مسایل از زحمات و تلاش های آن ها کمال تقدیر و امتنان را به عمل آورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha