شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
علیرضا صادقی واعظ

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت گفت: بزرگ‌ترین کار دشمنان علیه مسلمین ایجاد انحراف است و دشمن به‌جای گرفتن عزاداری، سبک عزاداری را عوض می‌کند و معیار و شاخص حقیقی را می‌گیرد و یک معیار تقلبی درست می‌کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌صادقی واعظ طی سخنانی در شام شهادت امام هادی علیه‌السلام در حرم بانوی کرامت اظهار داشت: یکی از اصول مهمی که در آیات قرآن کریم و احادیث اهل‌بیت(ع) مطرح است و همیشه مورد تأکید واقع‌شده مسئله ولایت مداری و محبت و دوستی نسبت به خاندان عصمت و طهارت است.

وی افزود: آیه «اولی الامر» تبیین‌کننده ولایت الله و ولایت رسول خدا و ولایت اولی الامر است که طبق روایت منظور از اولی الامر جانشینان رسول خدا که اولی آن‌ها حضرت علی علیه‌السلام و آخرین نیز وجود مبارک امام زمان(عج) می‌باشند.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: آیات متعددی نیز در قرآن کریم وجود دارد که اطاعت و تبعیت از اهل‌بیت(ع) را واجب و لازم می‌داند و همچنین آیاتی نیز تمسک به حبل‌الله که مصادیقش ائمه معصومین هستند را جهت جلوگیری از انحراف امری واجب می‌داند.

وی تأکید کرد: مسئله محبت و مودت نسبت به اهل‌بیت(ع) به‌عنوان یک سرمایه مهم و مزد رسالت رسول خدا در قرآن کریم معرفی می‌شود که نشان‌دهنده اهمیت موضوع است.

حجت‌الاسلام‌ صادقی واعظ افزود: مؤمن حقیقی کسی است که در کنار اخلاقیات و عبادات، ولایت اهل‌بیت(ع) را در دل داشته باشد و این سرمایه نصیب هر انسانی نخواهد شد.

وی در ادامه گفت: طبق روایت محبت اهل‌بیت(ع) فقط در دل مؤمنین قرار داده‌شده و نشانه ایمان حقیقی محبت و ولایت خاندان عصمت و طهارت است.

حجت‌الاسلام‌ صادقی واعظ اظهار داشت: بعد از رحلت رسول خدا دشمنی نسبت به این ولایت و محبت آغاز می‌شود و ظلم‌های فراوانی صورت می‌گیرد که از غصب ولایت شروع می‌شود و حوادث متعدد کربلا و محدودیت‌ها و زندان‌ها و…انجام می‌شود و درنهایت تلاش به پایان حیات اهل‌بیت(ع) منجر می‌شود و اوج این دشمنی‌ها در زمان خلافت بنی‌عباس است و اوج این دشمنی در زمان متوکل عباسی به‌عنوان خبیث‌ترین فرد بنی‌عباس است.

وی تأکید کرد: وقتی یک معیار و شاخصی همچون اهل‌بیت(ع) در میان مردم باشد خلفای جور نمی‌توانند هر کاری کنند اما اگر بتوانند مردم را از امام معصوم دورنگه دارند می‌توانند هر کاری را با یک برچسب اسلامی انجام دهند.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین کار دشمنان علیه مسلمین ایجاد انحراف است و دشمن به‌جای گرفتن عزاداری سبک عزاداری را عوض می‌کند و معیار و شاخص حقیقی را می‌گیرد و یک معیار تقلبی درست می‌کند.

حجت‌الاسلام‌ صادقی واعظ یادآور شد: در زمان امامت امام هادی علیه‌السلام دشمنان سخت‌گیری‌های بسیاری را علیه شیعیان به کار گرفتند و شیعیان نمی‌توانستند عقاید خود را اظهار نمایند.

وی افزود: امام هادی علیه‌السلام در دوران امامت خودشان با انشاء ادعیه و زیارات و تربیت اصحاب و شاگردان بی‌نظیری همچون حضرت عبدالعظیم حسنی و علی بن جعفر، برای گسترش معارف اهل‌بیت(ع) و معرفی و تبیین جایگاه ولایت اهل‌بیت(ع)  تلاش نمودند.

حجت‌الاسلام‌ صادقی واعظ تأکید کرد: زیارت غدیریه و زیارت جامعه کبیره که یک دوره کامل امام شناسی است و انسان را به مرحله توحید و خداشناسی می‌رساند از ناحیه امام هادی علیه‌السلام صادرشده است.

وی در پایان گفت: طبق فرازهای زیارت جامعه کبیره، اهل‌بیت(ع) معادن علم الهی هستند و بندگان خداوند را در مسیر رضایت خداوند قرار می‌دهند و هر کسی خاندان عصمت و طهارت را دوست داشته باشد می‌تواند به ولایت الهی برسد و محبوب خداوند شود و کسی که نسبت به اهل‌بیت(ع) بغض داشته باشد مورد غضب خداوند قرار خواهد گرفت و اطاعت از ائمه معصومین در مسیر اطاعت از اوامر الهی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha