جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
استاد محسن قرآئتی

حوزه/ معلم قرآن کریم بر لزوم ترویج روحیه نماز اول وقت با نشاط تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محسن قرائتی در پنجمین اجلاس استانی نماز در سالن همایش‌های شهرداری قم در پیامی تصویری اظهار داشت: تلاش در زمینه نماز بسیار ارزشمند  است و باید بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد.

این مفسر قرآن کریم با ذکر این مطلب که در بسیاری از آیات و روایات، نماز به‌عنوان اولین و گاه آخرین مسئله، مطرح است، گفت: خداوند در اولین ندای وحیانی خود به پیامبر اکرم(ص) امر به «اقرا» کردند و سپس به ایشان امر به برپا داشتن نماز کردند.

استاد قرائتی با ذکر این مطلب که نماز امری بین الادیانی است، تصریح کرد: نماز تنها در دین اسلام نیست و در بسیاری از ادیان به‌نوعی نماز برپا می‌دارند و با معبود خود حرف می‌زنند، در روایات متعددی نیز بر نماز تأکید شده و در روایتی آمده است که کسی که نماز را سبک بشمارد مورد شفاعت پیامبر(ص) قرار نمی‌گیرد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور، ریشه همه کمالات و سعادت انسان را در نماز دانست و گفت: در نماز علم است و باید آموزش‌هایی را ببینیم و حق‌الناس و لقمه حلال و حرام و نظم و عدالت و اطاعات ورزش و نجوم و شناخت جهان هستی و نبوت و توحید در نماز قرار دارد. رنگ و عطر و پاکیزگی و حضور در صحنه در نماز وجود دارد و نماز، کارخانه انسان‌سازی است و در آن امور تربیتی زیادی نهفته است.

این معلم قرآن کریم با اشاره به اهمیت برپا داشتن نماز اول وقت یادآورشد: نماز اول وقت همراه با نشاط اهمیت زیادی دارد و باید توجه داشت نماز را کوچک نشمریم، والدین باید به نماز اول وقت فرزندان و شناخت آن اهمیت بدهند. تشویق فرزندان به نماز در خانه و مدارس باید مورد تأکید باشد و بدانند جایگاه نماز چیست همان‌گونه که در حرکت عظیم عاشورا و سیدالشهداء، جایگاه نماز را به‌خوبی درک می‌کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قرائتی تصریح کرد: از ظرفیت وقف در تشویق جامعه و فرهنگ نماز باید استفاده کرد تا زندگی را به رنگ نماز کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha