جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت اللہ حافظ ریاض نجفی

حوزه/ آیت‌الله حافظ ریاض حسین نجفی گفت: مایه تاسف است که ما برای خواندن نماز وقت نداریم اما در مجالس حسینی سر وقت حاضر می‌شویم، شرکت در این مجالس بدون نماز بی فایده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» آیت الله حافظ سید ریاض حسین نجفی رئیس وفاق المدارس شیعه پاکستان در مسجد جامعة‌المنتظر لاهور، بیان داشت: ماه ربیع الاول، ماه سعادت و خوشبختی است. در این ماه مبارک ولادت با سعادت حضرت محمد (ص) و ششمین تاجدار امامت حضرت امام صادق (ع) قرار دارد. امام صادق (ع) در مدینه مدرسه ای برای ترویج علوم قرآن و حدیث تأسیس کردند که چهار هزار نفر در آن به تحصیل علم مشغول بودند. در میان آنها، تعداد زیادی نیز از هند بودند.

وی افزود: اولین پیام پیامبر اکرم توحید بود که انسان می تواند از این طریق موفق و پیروز باشد. اگر انسان در برابر شیطان، ظلم و شهوت سر خم نکند و فقط تسلیم خدا باشد مسلمان واقعی است.

وی تأکید کرد: اگر انسان عملکرد روزانه خود را یادداشت کند و زندگی خود را کنترل کند، خواهد فهمید که تقریباً بخش زیادی از زندگی وی در بیهودگی سپری شده است. بنابراین انسان با تقوا باید به مسئولیت پذیری و خودسازی توجه کند.

وی با اشاره به بی دینی در جوامع اظهار داشت: مایه تأسف است که ما برای خواندن نماز وقت نداریم اما در مجالس حسینی سر وقت حاضر می شویم، شرکت در این مجالس بدون نماز بی فایده است. شاید به گونه ای تربیت شده ایم که اگر نماز ترک شود، نسبت به آن هیچ مسئولیتی را حس نمی کنیم ولی حضور در مجلس را ضروری می دانیم. کاش مردان و زنان ما به اقامه نماز توجه می کردند. ما باید تبلیغ دین و نماز و روزه و قرآن را از خانه شروع کنیم و تبلیغ ما عملی باشد.

وی ضمن توضیح بخش هایی از نماز گفت: وقتی در نماز الله اکبر می گوییم، منظور این است که خالق هستی خیلی بزرگتر از آن است که ما فکر می کنیم، الله اکبر یعنی من جز خدا هیچ کس را حاکم و فرمانروای خود نمی دانم و فقط فرمان او بر من جاری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha