چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت الاسلام اسفندیاری

حوزه/ فراخوان پذیرش مقاله دوفصلنامه «آموزه های حکمت اسلامی» قرارگاه علوم عقلی حوزه علمیه خراسان اعلام شد.

حجت‌الاسلام محمد اسفندیاری، مسئول قرارگاه علوم عقلی حوزه علمیه خراسان در گفت‌وگو با خبرگزاری «حوزه» در مشهد اعلام کرد: پیرو منویات مقام معظم رهبری مبنی بر پرداختن فضلا و نخبگان به موضوعات جدید و اهمیت علم و پژوهش در بیانیه گام دوم انقلاب و در راستای گام‌های تحولی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان و با عنایت به تأکیدات مدیر این حوزه در خصوص لزوم تحوّل‌آفرینی در فعالیت‌های پژوهشی، قرارگاه علوم عقلی در نظر دارد با استفاده از اندیشه ها و نظرات اساتید و فرهیختگان حوزه و دانشگاه در جهت تقویت، توسعه و ارتقای علوم عقلی گام جدی برداشته و در قالب‌های متعددی به تحقق آرمان‌های حوزوی و تحولی علمی دست یابد.

وی افزود: در همین راستا نشریه تخصصی «آموزه های حکمت اسلامی» از سوی این قرارگاه به آدرس ahi.journals.hozehkh.com تأسیس شده است.

مسئول قرارگاه علوم عقلی حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: این نشریه به زبان فارسی و با رتبه علمی‌تخصصی، گستره نشر و توزیع سراسری و با ترتیب انتشار دوفصلنامه فعالیت خود را آغاز کرده و آماده دریافت مقالات علمی است.

حجت‌الاسلام اسفندیاری ضمن ابراز امیدواری نسبت به اخذ رتبه علمی‌پژوهشی در شماره‌های آینده گفت: هر چند رتبه فعلی این نشریه، علمی‌تخصصی است، ولی با توجه به اهمیت موضوع نشریه، سعی بر آن شده که مقالات و محتوای نشریه براساس استانداردهای مطلوب مجلات علمی‌پژوهشی باشد، و بر همین اساس در انتخاب هیئت تحریریه از اساتید صاحب نام حوزه و دانشگاه، کارشناسان خبره و چهره‌های شاخص علوم حوزوی استفاده می شود و در پذیرش مقالات، گزینش داوران و همچنین فرآیند ارزیابی و داوری، دقت و توجه بایسته موردنظر قرار می گیرد.

وی ادامه داد: امتیاز علمی‌پژوهشی پس از ارتقاء رتبه نشریه، به تمامی مقالات پذیرش شده قبلی تعلق خواهد گرفت و همچنین از مقالات پذیرفته شده با رتبه علمی‌پژوهشی، قدردانی ویژه خواهد شد.

مسئول قرارگاه علوم عقلی حوزه علمیه خراسان در خصوص محورهای فراخوان مقالات در این نشریه گفت: این دو فصلنامه که با رویکرد علمی پژوهشی فعالیت خود را آغاز نموده است جهت انتشار نخستین شماره خود، در موضوعات مختلف حوزه «فلسفه اسلامی» با اولویت محورهای هفتگانه آموزه های حکمت اسلامی، منطق قدیم و جایگاه آن در فلسفه اسلامی، پاسخگویی به شبهات اعتقادی با رویکرد فلسفی، بررسی ساحت های فلسفه اسلامی در علوم انسانی، بررسی تحلیلی - انتقادی مباحث فلسفه غرب براساس فلسفه اسلامی، تحلیل سیر تاریخی و مراحل شکل گیری مباحث فلسفه اسلامی و کاربردهای فلسفه اسلامی در موضوعات گوناگون (اقتصادی،‌سیاسی، فرهنگی و غیره) آماده دریافت مقالات اندیشمندان و پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی است.

وی افزود: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را با رعایت شرایط مندرج در بخش «راهنمای نویسندگان» در سامانه مدیریت نشریات علمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان به آدرس ahi.journals@mailkh.com ارسال کنند و برای کسب اطلاع بیشتر با شماره ۳۲۲۳۰۳۷۰-۰۵۱ داخلی ۴۰۰ تماس بگیرند.

گفتنی است، دوفصلنامه علمی‌تخصصی «آموزه های حکمت اسلامی» به صاحب امتیازی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان و با همکاری «قرارگاه علوم عقلی» معاونت آموزش این حوزه، به مدیر مسئولی حجت الاسلام محمد اسفندیاری و با سردبیری دکتر محمدعلی وطن دوست فعالیت خود را آغاز کرده است.

ضمنا دوفصلنامه علمی‌تخصصی «آموزه های نوین کلامی»، پذیرای مقالات پژوهشی دانش‌پژوهان، پژوهشگران، طلاب و اساتید حوزه علمیه در زمینه مباحث کلامی برای شماره های آتی خود است.

همچنین، علاقه مندان می توانند مقاله های خود را جهت ارزیابی و پذیرش از طریق سامانه مدیریت نشریات علمی حوزه علمیه خراسان به نشانی journals.hozehkh.com ارسال کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۳۲۲۳۰۳۷۰-۰۵۱ داخلی ۲۲۵ (مدرسه علمیه عالی نواب) و یا شماره ۳۲۰۰۸۳۲۷ -۰۵۱ (اداره نشر و تولیدات علمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان) تماس بگیرند.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha