جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اسقف اعظم یونان

حوزه/ در نامه اسقف آمده است: ما تمایل شما برای فعالیت‌های مشترک برای دستیابی به راه حل‌های مذهبی برای کاهش بحران‌های جهانی را پیش‌بینی می‌کنیم، زیرا مسیحیان ارتدکس و مسلمانان شیعه از نقطه تفاهم نزدیک‌تری بهره‌مند هستند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» ، اسقف اعظم آتن و یونان، پاسخ نامه آیت الله اعرافی رئیس حوزه های علمیه ایران را به شرح زیر نوشته و نسبت به بینش مذهبی و مشترک با مسلمانان شیعه در راستای صلح جهانی ابراز امیدواری کرده است. در نامه اسقف آمده است:

دکتر اعرافی عزیز؛

از نامه متبرک شما در مورد مولود مسیح متشکریم، شما خیلی مهربانانه محبت مسیحیان به اولین جامعه مسلمانان را هنگامی که امت در معرض خطر نابودی قرار داشتند، متذکر شدید.

امیدوارم که امروز نیز تمام مسیحیان درکل جهان همچنان همان نگرش را نسبت به جامعه مسلمان داشته باشند همانطور که در انجیل آمده است: هر رفتاری را که دوست دارید دیگران با شما داشته باشند، با آنان داشته باشید و به همان شیوه با آن‌ها رفتار کنید ، زیرا این قانون پیامبران است (متیو ۷:۱۲).

بعلاوه ، به نظر می رسد زندگی و نگرش علی بن ابی طالب ، پسرانش حسن و حسین و به طور کلی تعالیم شیعه ، بیش از سایر رویکردهای مسلمان به آن قاعده طلایی نزدیک شده است. به همین دلیل است که ما تمایل شما برای فعالیت‌های مشترک برای دستیابی به راه حل‌های مذهبی برای کاهش بحران‌های جهانی مانند جنگ‌ها، مشکلات زیست محیطی، بی احترامی و نفرت از مقدسات ادیان دیگر را پیش‌بینی می‌کنیم، زیرا مسیحیان ارتدکس و مسلمانان شیعه از  یک نقطه تفاهم متقابل و نزدیک‌تری نسبت به ادیان دیگر بهره مند هستند.

در ادامه لطفا تسلیت من را برای ترور ژنرال قاسم سلیمانی بپذیرید و منتظر یک سال درخشان‌تر در ۲۰۲۱ باشید.

بااحترام

اسقف اعظم آتن و یونان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سید علی DE ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
    3 0
    چه پاسخ زیبا و پرباری. درود بر این کار زیبای حوزه در جلب مجبت دیگر اقوام و ادیان
  • روح الله IR ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    2 0
    لطفا تسلیت من را برای ترور ژنرال قاسم سلیمانی بپذیرید این قسمتش خیلی جالب بود
    • IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
      1 0
      اینها مرهون مقابله سردار شهید با داعشند چرا که مقابله با داعش برای همگان از جمله مسیحیان امنیت بخش بود