پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اسقف

حوزه/ پاسخ ادواردو کاستیلو پینو، اسقف اعظم پورتوویخو و رئیس کمیسیون اسقفی آموزش از کنفرانس اسقفی اکوادور به نامه آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه پاسخ داد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه، پاسخ ادواردو کاستیلو پینو، اسقف اعظم پورتوویخو و رئیس کمیسیون اسقفی آموزش از کنفرانس اسقفی اکوادور به نامه آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه پاسخ داد.

متن پاسخ به شرح زیر است:
به نام خدا

جناب آقای آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه ایران

بدینوسیله محترمانه ترین سلام‌ها را خدمت شما عرض می‌کنم و از صمیم قلب از سلام‌های دوستانه و تبریک صمیمانه شما به مناسبت میلاد حضرت مسیح (ع) و سال نو میلادی تشکر می‌کنم.

برای مؤمنان و اهل ایمان در آئین مسیحی، کتاب مقدس انجیل نشانه بزرگ محسوب می‌شود:

«اما فرشته به ایشان اطمینان خاطر داد و گفت: «نترسید! من حامل مژده‌ای برای شما هستم، مژده‌ای مسرت‌بخش برای همه ی مردم! و آن اینست که همین امروز مسیح، خداوند و نجات دهنده ی شما، در شهر داوود چشم به جهان گشود.» (لوقا ۲، ۱۰-۱۱)

به عنوان یک اسقف کاتولیک و رئیس کمیسیون اسقفی آموزش اکوادور و با نگاه ویژه به گفتگوی بین ادیان، مایه خرسندی است که گفتگوهای بین ادیانی انجام پذیرد.

حوزه‌های علمیه جمهوری اسلامی ایران از ابتکارات رهبران دینی که به دنبال ایجاد همدلی با هدف ایجاد تقریب و گفت وگوی بین ادیان ابراهیمی می‌باشد پیروی می‌کنند. همانطور که شما آیت الله محترم در نامه خود به این موضوع اشاره و تأکید داشتید که می‌بایست در زمینه‌های مختلف اعتقادی، اخلاقی و اجتماعی صورت پذیرد.

همانطور که آیت الله محترم اشاره کردند؛

«ادیان باید با کمک یکدیگر درباره کارکردهای مشترک ادیان در جهان جدید، نظریه پردازی کرده و راهکارهای عملیاتی برای افزایش نقش آفرینی مثبت خود را در حوزه فردی و اجتماعی به نخبگان و مردم جهان معرفی کنند».

همه ما آگاهیم که انسان به واسطه حکمت و پیایبندی به اصول اخلاقی می‌تواند به سوی مقصودی متعالی حرکت کرده و به راه صلح و برادری حقیقی نائل گردد و ما نیز اذعان داریم که در این امور با دین اسلام هم نگاه و متّحد می‌باشیم.

«کلیسا به مسلمانان نیز احترم می گذارد… پرستش خدای یگانه، زنده و حیات بخش، بخشنده و توانا، خالق آسمان و زمین، که با مردم سخن می‌گفت… آنها تلاش می‌کنند تا از صمیم قلب تسلیم احکام غیرقابل درک او شوند، درست مانند ابراهیم (ع).» (DECLARATION ON THE RELATION OF THE CHURCH TO NON- NOSTRA AETATE)

علاوه براین، همانطور که در پیام ۲۰۲۱ برای ماه رمضان، از سوی شورای پاپی منتشر شد، آمده است:

«ما مسیحیان و مسلمانان دعوت شده‌ایم که امیدوار به زندگی حال و آینده باشیم و شاهد و سازنده و مرمت‌کننده این امید باشیم، به ویژه برای کسانی که از مشکلات و ناامیدی رنج می‌برند.» به همین دلیل اعلام تمایل حوزه‌های علمیه اسلامی ایران برای «افزایش همکاری‌های اسلام و مسیحیت با توجه به روح مشترک متون دینی» می‌تواند گامی در تحقّق تقریب و گفتگوی بین ادیانی باشد.

پیام ارزشمند شما را به اسقف‌های اکوادور و کنفرانس اسقف‌های اکوادور خواهم رساند. همکاری محترمانه به نفع عموم مردم و حفظ کرامت انسان‌ها یکی از والاترین و ارزشمندترین موضوعات مدّنظر ما می‌باشد.

بنده نیز میلاد حضرت مسیح (ع) و سال نو میلادی را خدمت شما صمیمانه تبریک می گویم.

ادواردو کاستیلو پینو
اسقف اعظم پورتوویخو رئیس کمیسیون اسقفی آموزش
کنفرانس اسقفی اکوادور

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha