پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
نامه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مرادزاده، مسئول مرکز اسلامی کیتو اکوادور با مسئول هماهنگ کننده جلسات وحدت کلیساها در اکوادور دیدار و نامه آیت الله اعرافی را در دفتر وی در کلیسای متودیست ها تقدیم کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، در پاسخ به نامه تبریک آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه به مناسبت میلاد حضرت مسیح (ع) و فرارسیدن سال نو میلادی به کشیش اورلی مسیاس هارو، اسقف اعظم کلیسای آنخلیکانا گوا آمانی در کیتو اکوادور، وی نیز در قدردانی از این اقدام مدیر حوزه‌های علمیه، پیامی صادر کرد.

پیام کشیش اورلی بدین شرح است:

سلام و درود بر شیخ مهدی مرادزاده عزیز

بسیار سپاسگزارم از چنین پیام مهم و الهام بخشی که در پی هدفی عالی مانند وحدت است. بنده به عنوان یک کشیش مسیحی متعهّد به پیوستن به افرادی هستم که در تلاش جهت رسیدن به وحدت بین ادیان می‌باشند. همچنین از خداوند متعالی ایجاد برابری، عدالت و صلح را مسألت دارم.

دیدار با شما شیخ عزیز و دریافت این نامه برای بنده باعث افتخار بود.

خداوند به شما خیر دهد.

اورلی مسیاس هارو

دیدار مسئول مرکز اسلامی کیتو اکوادور با پاستور رمیرو، کشیش کلیسای متودیست ها

حجت الاسلام والمسلمین مراد زاده، مسئول مرکز اسلامی کیتو اکوادور با پاستور رمیرو، کشیش کلیسای متودیست ها و مسئول هماهنگ کننده جلسات وحدت کلیساها در اکوادور دیدار و نامه آیت الله اعرافی را در دفتر وی در کلیسای متودیست ها تقدیم کرد.

در این دیدار کشیش رمیرو از دریافت نامه آیت الله اعرافی بسیار ابراز خوشحالی و شگفتی داشت که برای اولین بار است چنین نامه‌ای را از این فاصله دور از یک جامعه اسلامی دریافت می‌کند و این حرکت را بسیار تمجید کرد.

وی ضمن قرائت کامل نامه و سؤالاتی در مورد زبان فارسی نامه، ابراز داشت که وحدت بین ادیان در این زمان برای رسیدن به صلح جهانی بسیار ضروری می‌باشد و ما باید در برابر دشمن مشترک مؤمنین با هم متحد باشیم از آن رو است که قریب به ۳ سال است که هفته وحدت بین کلیساها را به هفته وحدت بین ادیان تغییر داده‌ایم و نماینده مسلمانان و یهودیان را نیز دعوت می‌کنیم. ما باید بیشتر بر مسائل مشترک تمرکز کنیم و برای گذشتن از این شرایط بحرانی باهم دیگر دعا کنیم.

همچنین وی برای انتشار عمومی این نامه و درخواست داشت مهلتی داده شود تا یک نامه رسمی با مشورت سایر کشیش‌ها، از طرف مجموعه وی به آیت الله اعرافی ارسال شود.

وی ضمن قرائت کامل نامه و سؤالاتی در مورد زبان فارسی نامه، ابراز داشت که وحدت بین ادیان در این زمان برای رسیدن به صلح جهانی بسیار ضروری می‌باشد و ما باید در برابر دشمن مشترک مؤمنین با هم متحد باشیم از آن رو است که قریب به ۳ سال است که هفته وحدت بین کلیساها را به هفته وحدت بین ادیان تغییر داده‌ایم و نماینده مسلمانان و یهودیان را نیز دعوت می‌کنیم.

ما باید بیشتر بر مسائل مشترک تمرکز کنیم و برای گذشتن از این شرایط بحرانی باهم دیگر دعا کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha