جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 959258
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۷
شورای جهانی کلیساها

حوزه/ شورای جهانی کلیساها تاکید کرد: در طول سال گذشته، همه ما محدودیت­های جدی در آزادی در انجام عبادات عمومی را تجربه کرده ­ایم. این یک آزمایش سخت برای همه ما بوده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، شورای جهانی کلیساها در نامه ای عید سعید فطر را تبریک گفت. در نسخه ای از این نامه که برای مدیر دفتر امور ادیان مرکز مدیریت حوزه‌های علیمه ارسال شده آمده است: با توجه به حساسیت شدید حوادث مربوط به اماکن مقدس، بسیار نگران تحولات اخیر در بیت ­المقدس هستیم و از همه طرف­ها درخواست کرده ­ایم که از خشونت و اقدامات تحریک ­آمیز بیشتر خودداری کنند تا از تشدید بیشتر {برخورد­ها}جلوگیری کنند.

این نامه می افزاید: در طول سال گذشته، همه ما محدودیت­های جدی در آزادی خود در انجام عبادات عمومی تجربه کرده ­ایم که بخشی اساسی از زندگی ما است. این یک آزمایش سخت برای همه جوامع ما بوده است. ما از همه کسانی که برای تولید واکسن زحمت کشیده­ اند تشکر می­کنیم و دعا می­‌کنیم برکاتی که این واکسن­ها به ارمغان می­‌آورد هرچه سریع­تر و عادلانه در بین مردم جهان تقسیم شود.

در این نامه که به امضای کشیش دکتر یوان سائوکا دبیرکل موقت شورای جهانی کلیساها رسیده آمده است: ما خوشحالیم که می­‌توانیم به ­طور مشترک با همکاران خود در شورای پاپی گفتگوی بین دینی، نشریه ­ای را با موضوع خدمت به جهانی زخمی در همبستگی بین ادیان تولید کنیم. در زمانی که ویروس کرونا از مرزها عبور کرده و افراد را فارغ از منطقه و مذهب مبتلا کرده است، این سند اهمیت پاسخی را که از مرزها فراتر رفته و نیاز مسیحیان به کار با مسلمانان و سایر مذاهب دیگر را به نفع همه مردم تأیید می ­کند، تشخیص می دهد.

در پایان تاکید شده است: ما در شورای جهانی کلیساها مشتاقانه منتظریم تا در همبستگی با شما دوستان مسلمان مان، به نیازهای همه همسایگان خود ادامه دهیم. باشد که خداوند به ما کمک کند تا به عنوان صلح ­خواهان در جهان همکاری کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha