جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عبدالرضا پورذهبی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در کردستان گفت: کار دیگری که علما دینی باید در آن تلاش کنند بحث مبارزه با خرافه در دین است. عالم باید از ورود هرگونه خرافه به دین به شدت جلوگیری کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی، امروز در نشست با روحانیون اهل سنت و اهل تشیع کردستان اظهار داشت: آسیب های اجتماعی کجروی هایی است همانند طلاق، اعتیاد، سرقت و.... که لطمات بسیاری به دنبال خود دارند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان بیان داشت: در این میان رهبر معظم انقلاب اسلامی بر ۵ مورد از این ناهنجاری ها بسیار حساس هستند و بر رفع آنها همواره تاکید دارند.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: این ۵ مورد در نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی شامل: طلاق، اعتیاد، حاشیه نشینی، نقاط بحرانی شهری و فساد می باشند.

این استاد حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در این میان عالمان دینی می توانند در کاهش مشکلات اجتماعی بسیار مفید و کارآمد باشند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تاکید کرد: کسانی که به عنوان عالم دینی در جامعه اسلامی شناخته می شوند باید دارای صفاتی همانند موعظه گری، مردمی بودن و... باشند.

وی با اشاره به اینکه موعظه و نشست ها می تواند عامل مهمی در کاهش طلاق باشد، گفت: کسی که قلبش زنده باشد، تنازعات همچون طلاق سراغش نمی‌آید، به اعتیاد، سرقت و خودکشی پناه نمی‌برد؛ بنابراین نباید از "مواعظ الهی و فرمایشات پروردگار در قرآن" غفلت کرد بلکه باید این اوامر را الگوی زندگی خود قرار دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی در ادامه سخنان خود افزود: مورد دیگری که همواره مورد تاکید می باشد، در دسترس بودن علماست، باید در بحث مشاوره مذهبی و دینی کار بیشتری در جامعه انجام شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اظهار داشت: عالم باید همواره در کنار مردم برای حل مشکلات باشد و از این رو باید به عنوان یک مشاور دینی حضوری ماندگار داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی عنوان کرد: کار دیگری که علما دینی باید در آن تلاش کنند بحث مبارزه با خرافه در دین است. عالم باید از ورود هرگونه خرافه به دین به شدت جلوگیری کند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در ادامه به برخی از ناهنجاریها در جامعه اشاره کرد و بیان داشت: یکی از عوامل ازدیاد طلاق در جامعه ما برمی گردد به روابط نادرست و غیردینی بین دختران و پسران، لذا باید با قدرت با این رویکرد غیردینی و غیراخلاقی مبارزه کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی ادامه داد: باید بیشتر بر روی مسایل و مشکلات در جامعه اسلامی کار شود و نسبت به آنها راهکار ارائه داد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان خاطرنشان کرد: بنابراین به جرات می توان گفت که عالمان دینی، مساجد و دیگر مراکز دینی در رفع این ناهنجاری های فردی و اجتماعی بسیار تاثیرگذار هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha