شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ آیین اختتامیه و مراسم تقدیر از برگزیدگان هفتمین جشنواره علامه حلی استان قم

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی گفت: این قلم و کتابت است که علوم گذشتگان را به نسل های بعد رسانده و آن ها را در جهت تولیدات علمی جدید یاری می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی  امروز در آیین اختتامیه و مراسم تقدیر از برگزیدگان هفتمین جشنواره علامه حلی استان قم، ضمن تقدیر و تشکر از همه کسانی که در طول سال های اخیر برای احیا و رشد قلم و پژوهش در حوزه تلاش نموده اند گفت: در قرآن کریم یک قَسَم به قلم و کتابت و یک قسم به ابزار و مرکب مجاهدان اسلام آمده است.

وی گفت: عرصه جهاد در حال حاضر، عرصه قلم است؛ انسانی که در مسیر جهاد قرار نمی گیرد در خسران قرار گرفته و مصداق لفظ لَکَنُود است.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در امور استان ها، خاطرنشان کرد:  نبی مکرم اسلام(ص) می فرمایند: سه چیز حجاب ها را کنار می زند و انسان را به مقام قرب می رساند، یکی صدای قلم زدن علماء است؛ اگر طلبه ما در مسیر قلم زدن گام نگذارند به مقام قرب نمی رسد.

وی گفت:  بنا به فرمایش پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله دومین مورد که حجاب ها را کنار می زند صدای گام های مجاهدان است؛ مکتب حاج قاسم سلیمانی در طول مکتب امام خمینی رحمة الله علیه بود و طلاب نیز باید در طول مکتب امام قدم بگذارند و با قلم فرسایی های علمی بتوانند راه علمی امام را ادامه دهند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی افزود:  طلاب حوزه های علمیه می بایست همانند امام خمینی رحمة الله علیه به تولید علم بپردازند.

وی اظهار کرد:  مسئله تفکر و قلم یقیناً از اولین اصول موفقیت برای هر طلبه ای است.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه گفت:  این قلم و کتابت است که علوم گذشتگان را به نسل های بعد رسانده و آن ها را در جهت تولیدات علمی جدید یاری می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha