پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 944950
۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲
حجت الاسلام برهان قلعه بالایی معاون پژوهش حوزه علمیه کرمانشاه

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه کرمانشاه در یادداشتی با باز خوانی پویایی فقه شیعه، رمز ماندگاری آن را در میان فرق و مذاهب اسلامی، پیروی از قرآن و سنت واقعی پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) دانسته است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کرمانشاه، حجت الاسلام برهان قلعه بالایی، معاون پژوهش حوزه علمیه کرمانشاه در یادداشتی به بازخوانی پویایی فقه شیعه، رمز ماندگاری آن را در میان فرق و مذاهب اسلامی، پیروی از قرآن و سنت واقعی پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) دانست.

با توجه به پویایی فقه شیعه برای تمامی حالات و عرصه ها در فقه شیعه برنامه در نظر گرفته شده است.

با توجه به محدودیت های بیماری منحوس کرونا و لزوم استفاده از ماه مبارک رجب، نکاتی را یاد آوری می کنم:

۱-  اسلام مسجد را به عنوان نماد و محور دین مبین معرفی نموده است تا استفاده حداکثری را از مساجد با توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی مورد توجه مسئولین و مردم قرار گیرد.

۲-  در عرصه خود سازی مخصوصا خود سازی سیاسی و اجتماعی، مهمترین موقعیت استفاده از ایام مبارک ماه رجب و لیالی آن و صیام آن جهت پیوند بیشتر با رب‌العالمین باشد، مخصوصا با توجه به تأکید زیاد بر ثواب روزه آن و تاثیر آن بر نفس انسان بهتر است دولتمردان، مسئولین و طلاب اهتمام بیشتری بر صیام ماه رجب داشته باشند.

۳-  استفاده از فرصت ایام البیض و روزهای طولانی آن جهت اعتکاف و خود سازی و نقش محوری آن و اعمال ام داوود در روز آخر آن جهت تکاندن زوایایی نفس و خروج از ظلمات بسیار مورد توجه قرار گیرد.

۴-  توجه به کتاب المراقبات میرزا جواد آقای تبریزی(ره) و دستورالعمل‌های آن، خصوصا حدیث «ملک داعی»

استفاده از ایام تولد اهل بیت(ع) خصوصا مولای مومنان حضرت امیر(ع) جهت ارتباط و اتصال بیشتر به فرهنگ علوی و جلوگیری از خود باختگی و دل نبستن به مظاهر دنیای غرب...

همه نیک می دانیم از فرصت ایام بعثت پیامبر مکرم اسلام(ص)، جهت همدلی بین مسلمانان و ترویج دین مبین اسلام با رسانه ها مخصوصا استفاده از فضای مجازی، با توجه به اسلام ستیزی غرب و توهین به پیامبر مهربانی ها در کشورهای غربی، باید نهایت بهره را برد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha