شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
زلزله سی سخت

حوزه/نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت:در شهر سی‌سخت خواهم ماند تا شاهد خدمات‌رسانی به مردم زلزله‌زده باشم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یاسوج، حجت الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی در نشست پیگیری آخرین وضعیت شهر زلزله‌زده سی‌سخت که با حضور مسئولان ارشد استان برگزار شد، گفت: خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشت اما خسارت زیادی به منازل و زندگی مردم وارد کرد که بعضا غیرقابل جبران است.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با قدردانی از مسئولان استان به خصوص استاندار که در اولین دقایق حادثه در منطقه حضور پیدا کرد، گفت: همه دستگاه‌ها به نوبه خود زحماتی کشیدند اما نباید اجازه داد به دلیل انجام ندادن برخی کارهای جزعی همه خدمات زیر سوال رود.

وی بیان کرد: باید در اسرع وقت مایحتاج و وسایل ضروری مردم از قبیل سوخت، پتو و چادر تامین و در اختیار مردم قرار داده شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی، با بیان اینکه نباید تنها به بازدیدها بسنده کرد خطاب به مدیران گفت: بازدید به تنهایی دردی از مردم دوا نمی‌کند بلکه باید پس از هر بازدید کمبودها و مشکلات مردم زلزله‌زده جبران شود.

وی با بیان اینکه مشخص بود در برخی مناطق هیچ‌گونه خدمات‌رسانی صورت نگرفته گفت: در شهر سی‌سخت خواهم ماند تا شاهد خدمات‌رسانی به مردم زلزله‌زده باشم.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: بسیاری از منازل دیگر جایی برای سکونت نیستند و باید فکری به حال مردم شود، گروه‌های ارزیاب هر چه سریعتر در منطقه حضور یافته و کار ارزیابی را انجام دهند.

امدادرسانی به ۴۷ مصدوم

همچنین حسین کلانتری در این نشست با اشاره به اینکه پس از وقوع زلزله ۵.۶ ریشتری سی‌سخت بلافاصله ستاد مدیریت بحران تشکیل جلسه داد گفت: اولین گام امداد و نجات مردم بود که به ۴۷ نفر مصدوم امدادرسانی شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اسکان اضطراری و توزیع اقلام امدادی و مورد نیاز مردم در دستور کار قرار گرفته اما برودت هوا و شدت بارش برف و باران سرعت امدادرسانی را با کُندی مواجه کرده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۲۰ تیم ارزیاب در منطقه حضور دارند منازل از ۱۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت دیده‌اند.

وی با بیان اینکه هلال احمر، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و ستاد بحران در کنار استان هستند، گفت: تلاش می‌کنیم تا قبل از تاریکی شب اقلام و چادر در اختیار مردم قرار دهیم. اسکان اضطراری مردم انجام گرفت اما استقبالی نشد مردم ترجیج می‌دهند در کنار خانه‌های خود باشند که در حال توزیع اقلام به شکل انفرادی هستیم.

لازم به ذکر است، سازمان هواشناسی برای مناطق زلزله‌زده علاوه بر بارش برف و باران، وزش باد، احتمال تگرگ و رعد و برق و کاهش دما به منفی ۵ درجه پیش‌بینی کرده است.

گفتنی است طبق برآورد اولیه تاکنون ۳ هزار واحد مسکونی در سی‌سخت از ۶۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت دیده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha