جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ دومین همایش کتاب سال حکومت اسلامی

حوزه/ عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ضرورت ورود به فقه معاصر و نیازهای روز جامعه گفت: در دروس خارج از فقه بیان کرده ایم از نظر حوزه علمیه قم ساخت و انباشت بمب اتم جایز نیست همچنین مسائلی مربوط به عدالت اجتماعی و غیره هم جای خود را در دروس خارج از فقه باز کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،حجت الاسلام والمسلمین عباس کعبی، امروز در دومین همایش کتاب سال حکومت اسلامی که در محل دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در قم برگزار شد ضمن تبریک اعیاد ماه رجب گفت: بنده به مدت ۵ سال در مدرسه فیضیه قم و با بهره گیری از شیوه تدریس مرحوم آیت الله مصباح یزدی به ارائه مباحث مربوط به حکومت اسلامی می پرداختم و مطالب را به سمع و نظر ایشان می رساندیم و ایشان نیز با سعه صدر آن ها را مورد نقد و بررسی قرار می دادند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در یکی از دیدارهای خود با اعضای مجلس خبرگان رهبری از آنها خواسته است که علما دروس اصلی خارج از فقه خود را به مساله فقه نظام و تبیین جایگاه حکومت اسلامی در جامعه اختصاص بدهند.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی تاکید کرد: مجلس خبرگان رهبری این آمادگی را دارد که تا محتوا و مسائل جدید جامعه که مورد سوال است را برای تبیین در دروس خارج از فقه در اختیار علما و اساتید حوزوی قرار دهد.

وی با اشاره به ضرورت ورود به فقه معاصر و نیازهای روز جامعه گفت: در دروس خارج از فقه بیان کرده ایم از نظر حوزه علمیه قم ساخت و انباشت بمب اتم جایز نیست همچنین مسائلی مربوط به عدالت اجتماعی و غیره هم جای خود را در دروس خارج از فقه باز کرده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: با ورود به مباحث جدید بسیاری از معضلات و دغدغه های مردم از بین می رود؛ گزارش فساد با ادله به مساله امر به معروف و نهی از منکر و صیانت از بیت المال و حقوق عامه و نفع مسلمین و دفع منکر در برخی امور واجب کفایی و در برخی امور واجب عینی است و با اتکا به این قواعد می توان قانون متناسب برای اجرا را تصویب کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha