جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ویژه رمضان: سنت های مسلمانان اندونزیایی در ایام روزه داری  

حوزه/ رئیس سازمان اهل بیت اندونزی با اشاره به روحیه آرام و متعادل مردم اندونزی از تضاد حرکت‌های وهابیت با روحیه مردم این منطقه خبر داد و گفت: وهابیت به این دلیل هیچ گاه در اندونزی موفق نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سید عمر شهاب در مدرسه زمستانه «جریان شناسی دینی فرهنگی اندونزی» که عصر پنجشنبه به‌صورت وبیناری برگزار شد، با اشاره به اسلام در اندونزی یک خصوصیتی دارد که با اسلام در خاورمیانه تفاوت دارد اظهار داشت:این خصوصیت مرتبط با فرهنگ اندونزی است که معروف است، اندونزیایی ها اهل تعصب نیستند.

رئیس سازمان اهل بیت اندونزی با اشاره به اینکه این ویژگی گاهی به حدی می رسد که هر فکر و دین و مذهبی در اندونزی میتواند زندگی بکند افزود: به همین خاطر شیعه در اندونزی به شکل بسیار خوبی مورد قبول اندونزی قرار گرفته است.

عمرشهاب با بیان این که سنت های اسلام در اندونزی با سنت های شیعه تناسب دارد تاکید کرد: روحیه تعادل و آرامش در اندوزی با روح تشیع خیلی تناسب دارد و نفوذ اسلامی در اندونزی بیشتر در شکل عرفان و تصوف موثر بوده است.

وی با اشاره به اینکه در اندونزی اصطلاح جدیدی با عنوان اسلام خندان به وجود آمده است تاکید کرد: این نوع از اسلام در اندونزی به اسلام رحمة للعالمین  معروف است که افراطی نیست و از طرف نهضت العلما بیشتر از این اصطلاح استفاده شده است.

رئیس سازمان اهل بیت اندونزی با بیان اینکه در اندونزی تفکر اسلام سیاسی از بعداز اشغال اندونزی به وجود آمده است تاکید کرد: از همان زمان نهضت العلما حزب سیاسی هم تشکیل داده اند اما در این زمینه موفق نبوده اند.

عمر شهاب این گروه در فقه بیشتر پیرو شافعی هستند تاکید کرد: طرز تفکر صوفیانه در بین این گروه رواج دارد و به همین خاطر نهضت العلما خیلی معروف هستند که از مدافعان سرسخت اسلام خندان هستند

وی افزود: نهضت العلما، محمدیه با ۶۰ میلیون و ۹۰ میلیون جمعیت عضو دو حزب مهم اسلامی در اندوزی هستند که با  سایر گروه های مسلمان در سال های اخیر متحد شدند که اسلام خندان را توسعه بدهند.

رئیس سازمان اهل بیت اندونزی افزود: وهابیت در کشور اندونزی به دلیل روحیه آرام مردم اندونزی موفق نخواهد شد زیرا موافق روحیه این مردم نیست.

313/61پ

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha