جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری

حوزه/ دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، با بیان اینکه دشمن جنگ نرم سنگینی را علیه وحدت در کشورمان به راه انداخته است، گفت: در این جنگ نیاز به جهاد تقریبی داریم و باید فضای جهان اسلام را از دست دشمنان اسلام خارج کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری، روز جمعه در آخرین روز از سفر خود به استان کرمانشاه، در نشست خبری با خبرنگاران استان کرمانشاه، طی سخنانی اظهار داشت: یکی از ابزارهای دشمن برای دستیابی به اهداف و توطئه های شومشان، استفاده از روحانیون و علمای اهل تسنن و تشییع است که با حضور در برنامه های ماهواره ای و شبکه های اجتماعی احساسات عمومی را تحریک می کنند.

وی افزود: برخی از روحانیون چه شیعه و چه اهل تسنن به دلیل جهالت تنها نام اسلام را یدک می کشند و به جای آنکه در خدمت اسلام و وحدت اسلامی باشند در راستای اهداف شوم دشمنان قدم برمی دارند.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری با بیان اینکه تربیت دینی و تقویت مدارس علوم دینی یکی از راهکارهای مهم در راستای جلوگیری از آسیب رساندن به وحدت است، افزود: باید سطح علمی و دانش روحانیون را بالا ببریم و از این طریق اجازه ندهیم به سرسپرده دشمن تبدیل شوند و در راستای اهداف شوم آنها گام بردارند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی یکی از تبعات ناآگاهی علما و روحانیون از مبانی دین مبین اسلام را توهین و اهانت به مقدسات دینی دانست و گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فتوا دادند توهین به مقدسات دینی حرام است و همه ما باید این فتوا را سرلوحه کاری خود قرار دهیم.

وی با بیان اینکه ایرانیان در طول تاریخ اهل زندگی مسالمت آمیز بوده اند، گفت: اکنون نیز این فرهنگ در کشورمان وجود دارد و با وجود اینکه اقوام، مذاهب و فرق مختلف در کشور سکونت دارند می بینیم که در کمال امنیت، آرامش و احترام به عقاید هم با هم زندگی می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری اظهار داشت: در میان استان های کشور، کرمانشاه یکی از استان های پیشتاز در حوزه وحدت است و مردم و علمای اهل تسنن و تشیع در کمال احترام و اعتماد به همدیگر در استان زندگی می کنند.

وی از همه علما و روحانیون اهل تسنن و تشیع در استان کرمانشاه به واسطه تلاش برای تقویت وترویج وحدت و برادری در استان قدردانی کرد و گفت: این قشر همچنان با هوشمندی، هوشیاری و روشنگری اجازه خدشه دار شدن وحدت در استان را ندهند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت های موجود در میان اهل تسنن برای تقویت وحدت یکی از برنامه های مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی است، اظهار داشت: این ظرفیت ها را پس از شناسایی در راستای تقویت وحدت و همدلی و برادری و ترویج تفکر اسلامی در داخل و خارج کشور مورد استفاده قرار می دهیم

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری در ادامه، توانمندسازی روحانیون اهل تسنن و تجهیز آنها به ابزارهای روز از جمله دانش اطلاعاتی و ایجاد ارتباطات در فضای مجازی را از برنامه های این مجمع دانست و گفت: همچنین به دنبال اجرای طرح بزرگ خدمات تعاملی جهان اسلام هستیم.

وی با بیان اینکه در قالب این طرح ۱۸ خدمت معرفی و ارایه می شود، گفت: این خدمات شامل آموزش در بستر فضای مجازی، گردشگری زیارتی و تولید محتواهای فرهنگی، دینی و آموزشی است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه دشمن جنگ نرم سنگینی را علیه وحدت در کشورمان به راه انداخته است، گفت: در این جنگ نیاز به جهاد تقریبی داریم و باید فضای جهان اسلام را از دست دشمنان اسلام خارج کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری هدف از سفر خود به استان کرمانشاه را ابلاع پیام وحدت به مردم و روحانیون اهل تسنن اعلام کرد و گفت: در این سفر مشاهده کردم که وحدت بسیار خوبی بین مردم و روحانیون اهل تسنن و تشییع استان برقرار است که جای قدردانی از این همه هوشیاری و بصیرت دارد.

دشمن جنگ نرم سنگینی را علیه وحدت در کشورمان به راه انداخته است

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha