چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
صفایی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری گفت: یکی از اقدامات مهم تدوین سند چشم انداز ۲۰ ساله راهبردی قرآنی استان بوشهر است که این سند الگویی برای تمام کشور خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری، امروز در هشتمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر در سال جاری به صورت ارتباط تصویری، ضمن تبریک به مناسبت حلول ماه رجب و اعیاد پیش رو، اظهار داشت: قرآن کتابی آسمانی است که خداوند برای نجات و کمال انسان آن را نازل کرده است.

 امام جمعه بوشهر با بیان اینکه قرآن انسان را از ظلمات خارج کرده و به سمت نور الهی هدایت می کند ادامه داد: خداوند قرآن را برای استفاده انسان ها نازل کرده تا با پیروی از آیات آن در تمام ابعتد زندگی بتوانند به کمال برسند.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری اظهار کرد: اگر می خواهیم تمدنی اسلامی را ایجاد کنیم و به معرفت اسلامی برسیم و زندگی خود را با معیار های اسلامی بنا کنیم باید با قرآن و آیه های آن مانوس شویم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر خاطرنشان کرد: اگر قرآن و آیه های قرآن را سرلوحه تمام حوزه ها از جمله سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و همچنین زندگی فردی خود قرار دهیم بدون شک به تمام اهدافخود خواهیم رسید.

امام جمعه بوشهر به دو اقدام بزرگ در حوزه قرآن و عترت در استان بوشهر اشاره کرد و اظهار داشت: روز ۱۶ اسفند سالروز ارتحال آیت الله معتقد اهرمی مؤلف کتاب «قرآن رمزدار» به عنوان روز قرآنی بوشهر نامگذاری شده که این مهم خود بیانگر جایگاه ویژه قرآن در استان بوشهر می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری افزود: یکی دیگر از اقدامات مهم در این راستا تدوین سند چشم انداز ۲۰ ساله راهبردی قرآنی استان بوشهر می باشد که این سند الگویی برای تمام ایران می باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر ادامه داد: گام بعدی که در این زمینه باید برداشته شود تنظیم نقشه راه رسیدن به اهداف ذکر شده در این سند می باشد و تمام دستگاه های مربوطه برای رسیدن به این اهداف باید تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر اینکه استان بوشهر در جغرافیای ایرانی اسلامی در حوزه قرآن و عترت دارای جایگاه ویژه ای می باشد، تصریح کرد: فعالیت های قرآنی در استان بوشهر در سال های اخیر بی نظیر بوده است.

در این جلسه حجت الاسلام حسین دشتی، به عنوان مسئول شورای فرهنگ عمومی شهرستان بوشهر منصوب شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha