شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام قادری

حوزه / استاد حوزه علمیه شهرستان آوج گفت: حضرت امام جواد (علیه السلام) دشمنان اسلام را با علم و دانش خود خلع سلاح کرد، ما نیز باید در میدان علم و دانش و تقابل با دشمنان اسلام و تشیع حرفی برای گفتن داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام قادری از اساتید مدرسه علمیه امیرالمومنین (علیه السلام) شهرستان آوج، ظهر امروز در جمع اساتید و طلاب این مدرسه، ضمن تبریک ولادت باسعادت حضرت امام جواد (علیه السلام) گفت: هیچ گاه نباید در پیروی از ولی خدا دچار تزلزل گشت، بلکه باید با علم و تقوا، مطیع و رهرو رهبران زمان خود باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در زمان امامت امام جواد(ع)، بسیاری از پیروان و طرفداران امام رضا(ع)، به دنبال شهادت ایشان، در امامت فرزندش امام جواد(ع) به علت خردسالی، دچار شک و تردید شده بودند، دشمنان نیز با برگزاری مناظرات علمی متعدد درصدد برانداختن بساط عقیدتی و تفکری شیعه و زیر سؤال بردن جایگاه امامت، عصمت و علم امام بودند؛ آن حضرت با همۀ شبهات و ایراداتی که دشمن به دلیل کودکی ایشان دربارۀ امامت مطرح می‌کرد با علم و دانش خدادادی در دوران دو حاکم عباسی، مأمون و معتصم توانست بر آنان فائق آید و شیعیان را به خوبی رهبری و هدایت کند.

وی ادامه داد: امام جواد(ع) مانند همه امامان شیعه، الگوی کامل تقوا و پارسایی و نمونه بارز عبادت، بندگی و سجده های طولانی برای خداوند بودند.

وی اظهار کرد: امام جواد(ع) با همگان با ادب و احترام برخورد می کردند. این امر باعث جذب مخالفان و دشمنان امام می شد. سازش و نرم خویی با دوستان و شیعیان از صفات ایشان است.

استاد حوزه علمیه شهرستان آوج گفت: حضرت امام جواد (علیه السلام) دشمنان اسلام را با علم و دانش خود خلع سلاح کرد، ما نیز باید در میدان علم و دانش و تقابل با دشمنان اسلام و تشیع حرفی برای گفتن داشته باشیم.

 انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha