جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مهریزی

حوزه/ دبیر علمی کنگره بین‌المللی سید مرتضی از برگزاری این آیین با سخنرانی آیت‌الله جوادی آملی در قم خبر داد و گفت: این مراسم روز ۵ شنبه هم‌زمان با میلاد امام علی (ع) در مؤسسه دارالحدیث برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام مهدی مهریزی در نشست خبری آیین رونمایی از آثار کنگره بین‌المللی سید مرتضی علم‌الهدی اظهار داشت: مؤسسه درالحدیث از سال ۱۳۸۰ برنامه‌های مختلفی را در راستای معرفی اهل‌بیت و اشخاص و بزرگان اسلام را برگزار کرده است که نشا دهنده در ۲۰ سال اخیر کنگره‌های مختلفی برگزار شده است که نشان‌دهنده توجه دارلحدیث به مفاخر اسلام است.

وی کنگره سید مرتضی را مورد توجه قرارداد و بیان داشت: این کنگره به مناسبت هزارمین سال فوت ایشان برنامه‌ریزی‌شده است و از سال ۱۳۹۳ درگیر کارهای علمی این کنگره بودیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهریزی ادامه داد: بررسی آثار سید مرتضی یکی از مهمترین برنامه‌هایی بود که برای این کنگره برنامه‌ریزی‌شده است و در همین زمینه ۴۰ اثر ایشان که با تحقیق و بررسی تهیه شده است که در کنار ۲۰ مقاله در روز کنگره رونمایی خواهد شد. تمبر یادبودی نیز به نام ایشان در روز کنگره رونمایی خواهد شد.

دبیر علمی کنگره بین‌المللی سید مرتضی افزود: در زمینه فرهنگی و شناساندن این شخصیت بین‌المللی نیز برنامه‌های مختلفی در طی چند سال اخیر صورت‌گرفته است.

وی با بیان این‌که سید مرتضی در واقع شایسته چنین کار علمی بوده است، تصریح کرد: در قرن ۴ و ۵ شاهد دوران شکوفایی دین اسلام بودیم که سید مرتضی در کنار شیخ مفید و شیخ طوسی در این دوران خوش درخشیدند.

حجت‌الاسلام مهریزی ابراز داشت: سید مرتضی با نگاه عقلانی به موضوعات ورود پیدا کرده و در کنار این عقلانیت بحث تفاهم و همکاری را داشته است و علاوه بر این نگاه فرامذهبی دارد و در خصوص نوروز نیز قصیده سروده است.

وی ابراز داشت: سید مرتضی یک عالم تراز است یک عالمی با آثار متفاوت که در این آثار عقلانیت را با تعبد و دیدن داری خالص همراه کرده است.

دبیر علمی کنگره بین‌المللی سید مرتضی تأکید کرد: آیین رونمایی از آثار کنگره بین‌المللی سید مرتضی علم‌الهدی با سخنرانی آیت‌الله جوادی آملی، آیت‌الله ری‌شهری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی و صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha