پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کوروش زارعی

حوزه / یک بازیگر سینما و تلویزیون گفت: متاسفانه به جایگاه و مقام پدر آنگونه که شایسته است در کارهای نمایشی توجه نشده است.

کوروش زارعی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون  در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه،  اظهار کرد: درباره مادر تولیدات خوبی را در سینما و تلویزیون داشته ایم. برای مثال می توانم به «میم مثل مادر»  یا فیلم سینمایی «مادر» ساخته علی حاتمی اشاره کنم اما متاسفانه درباره پدر کاری در خور توجه تولید نکرده‌ایم در صورتی که پدر به عنوان مدیر خانواده ظرفیت بسیار بالایی برای تبدیل شدن به کارهای سینمایی داراست.

وی افزود: البته کارهایی به صورت محدود تولید شده‌اند که به نوعی مقام پدر در آنها مورد توجه قرار گرفته است. برای مثال به فیلم «بچه‌های آسمان» اشاره می کنم که نمود خوبی از پدر متعهد و اخلاق گرا را در آن شاهد هستیم، اما این کارها به صورت بسیار محدودی تولید شده اند.

بازیگر سریال یوسف پیامبر ادامه داد: نقش پدر تنها به داخل خانواده خلاصه نمی شود، بلکه ارتباطاتی که او با بیرون خانواده دارد تا بتواند به واسطه آن امورات اقتصادی را بچرخاند قادر است دستاویز بسیاری از تولیدات نمایشی باشد، ولیکن از آنجا که ما ایرانی‌ها بسیار عاطفی هستیم و احساسات برایمان بیش از هر چیزی مهم است نقش مادر  بسیار پر رنگ تر در کارهای نمایشی دیده می شود.

وی درباره تاکیدات قران به احترام به والدین اشاره کرد و گفت: همانگونه که در قرآن گفته می‌شود بهشت زیر پای مادران است درباره احترام به پدر نیز تاکید می شود.

زارعی با بیان اینکه در سریال های تلویزیون به جایگاه والدین توهین می‌شود، تصریح کرد: متاسفانه اخیراً نه‌تنها به جایگاه پدر، بلکه به جایگاه مادر نیز توهین می‌شود. در تولیدات نمایشی تلویزیون به روشنی می بینیم که که والدین نسبت به یکدیگر یا فرزندان نسبت به والدین احترامی قائل نیستند این در حالی است که پدر مادر دارای مقامی هستند که باید محفوظ ماند.

این بازیگر در پایان بیان کرد: مشکل دیگر در تولیدات تلویزیونی به عادی سازی روابط دختر و پسر برمی گردد این معضلی جدی است که باید پیرامون آن اندیشه شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha