شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
همدان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه مگر می‌شود کسی منتسب به اهل بیت علیهم السلام باشد اما دغدغه هدایت و جامعه را نداشته باشد، گفت: نه تنها در جامعه شیعه، که در بین برادران اهل سنت نیز بر عظمت‌های حضرت علی(ع) تاکید شده است و لذا امیرالمومنین(ع) را باید محور وحدت در جامعه اسلامی بنامیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، پیش از ظهر امروز در همایش میثاق با ولایت و دیدار مداحان استان، با نماینده رهبر معظم انقلاب در همدان، با اشاره به اینکه همه انبیایی که مردم را به توحید دعوت می‌کردند، در باطن توحید را از پیامبر اسلام(ص) فرا گرفته‌اند، اظهار داشت: از بزرگترین فضائل امیرالمومنین(ع) باید به این موضوع اشاره کنیم که در بین تمامی شاگردان پیامبر اسلام، این علی(ع) است که به عنوان شاگرد اول حضرت محمد(ص) از او نام برده می‌شود.

وی امام علی(ع) را چکیده همه انبیا و اولیای الهی دانست و خاطر نشان کرد: در طول تاریخ و در حکومت‌های مختلف، بسیاری از مردم ولایت انبیا و اهل بیت را انکار می‌کردند و به همین دلیل پیامبر از گمراهی مردم ناراحت بود و این مسئله برای حضرت بسیار سخت و دردناک بود.

امام جمعه همدان افزود: در زمان ناراحتی پیامبر اسلام، پروردگار عالم برای دلداری به پیامبر خود می‌فرمودند که علی(ع) حرف تو را باور کرده و این یعنی امیرالمومنین(ع) دارای چه جایگاه والا و بلندی است.

وی با تبریک میلاد امیرالمومنین(ع) یادآور شد: صدای گریه نوزادی، امروز در بیت الله‌الحرام شنیده شده، اتفاقی که از ابتدا تا انتهای عالم خلقت به جز مادر حضرت علی(ع) به هیچ کس اجازه انجام آن داده نشده و لذا این فضیلت بسیار بالایی است که همه عالم باید آن را بدانند.

نماینده ولی فقیه در همدان با تاکید بر اینکه ذره‌ای غیر از خدا در وجود علی(ع) وجود نداشت، عنوان کرد: امیرالمومنین(ع) در برابر گمراهی مردم بسیار ناراحت بودند و امروز نیز فرزندشان حضرت مهدی(عج) از گمراهی جامعه ناراحت هستند، چرا که منش این خانواده اینگونه است.

وی با اشاره به اینکه مداحان نباید فراموش کنند که در خانه چنین بزرگانی در حال عرض ارادت هستند، گفت: افرادی چون مداحان، روحانیون و جامعه مذهبی که خود را منتسب به این خاندان می‌دانند، باید همانند این بزرگان دغدغه هدایت جامعه را داشته باشند.

رئیس شورای امر به معروف استان با بیان اینکه مگر می‌شود کسی منتسب به اهل بیت باشد اما دغدغه هدایت و جامعه را نداشته باشد، یادآور شد: نه تنها در جامعه شیعه، که در بین برادران اهل سنت نیز بر عظمت‌های حضرت علی(ع) تاکید شده است و لذا امیرالمومنین(ع) را باید محور وحدت در جامعه اسلامی بنامیم.

وی با تقدیر از برگزار کنندگان این همایش، خاطر نشان کرد: برخی از موارد شاهد آسیب‌هایی در روضه خوانی و ذکر مصیبت هستیم که لازم است پیشکسوتان با تقویت ارتباط خود با جوانان، تجربیات فراوان خود را در اختیار این نسل قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی مداحان را رسانه‌ای قوی برای ابلاغ دین خدا برشمرد و گفت: کار شما یک کار رسانه‌ای قوی است، چرا که با هنر و معرفت افزایی، اقدام به تبلیغ دین خدا می‌کنید بنابراین لازم است تا از این رسانه مراقبت کنیم.

وی در پایان با تاکید بر اینکه دستگاه اهل بیت به ما آبرو بخشیده است، یادآور شد: با برگزاری چنین مراسم‌ها و گردهمایی‌هایی به صورت مستمر می‌توان ضمن شناسایی آسیب‌های موجود به ارائه راهکارهایی در جهت معرفت افزایی در مراسم‌های مذهبی و جامعه بپردازیم.

در ادامه این مراسم تعدادی از مداحان اهل بیت از سراسر استان به مدیحه سرایی در وصف امیرالمومنین(ع) پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha