پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی

حوزه/ تولیت آستان قدس رضوی گفت: دفاع عقلانی از مذهب شیعه و اسلام یکی از اقداماتی بود که سیدمرتضی در آن برهه‌ی زمانی خاص انجام داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،  حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی پیش از ظهر امروز در آیین رونمایی از آثار کنگره بین‌المللی سید مرتضی علم‌الهدی که در سالن علامه حلی مؤسسه دارالحدیث برگزار شد، ضمن تبریک سالروز ولادت امام علی (ع) اظهار داشت: همان‌طوری حضرت علی (ع) جاهلیت را مذموم می‌دادند و ریشه مشکلات عنوان می‌کنند در دنیای امروز هم جاهلیت مدرن ریشه همه مشکلات جوامع است و برای رفع این جهالت راهی جز رجوع به اهل‌بیت و آثار بزرگان اسلام نیست.

وی به شخصیت سید مرتضی اشاره کرد و بیان داشت: جامعیت این عالم بزرگوار و اصولی زبانزد است و در شخصیت علمی ایشان همه بزرگان آن زمان تأکید داشته‌اند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی ابراز داشت: سید مرتضی علومی را فراگرفت که هیچ‌کس در زمان خودش به آن نرسید و به معنای واقعی کلمه عالم و وارسته بودند.

وی ادامه داد: دفاع عقلانی از مذهب شیعه و اسلام یکی از اقداماتی بود سید مرتضی در آن برهه‌ی زمانی خاص انجام داد.

تولیت آستان قدس رضوی تأکید کرد: آثار فقهی، اصولی، کلامی و تفسیری باتکیه‌بر معارف عصمت و اهل‌بیت (ع) از این عالم وارسته به‌یادگارمانده که انصافاً باید جمع‌آوری و منتشر می‌شد.

وی افزود: خدمات و ویژگی‌های این عالم بی‌نهایت است و در تاریخ تشیع بزرگانی بوده‌اند که با فهم دقیق از نیاز زمان خود به مباحث علمی پرداختند که از این نمونه می‌توان به امام خمینی (ره) اشاره کرد که یکی از این عالمان بودند که با تحول‌آفرینی به این نتیجه رسیدند، ولایت‌فقیه را در فضای سیاسی و علمی زمان خود مطرح کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی، وظیفه حوزه‌های علمیه را مهم برشمرد و گفت: امروز با تشکیل حکومت اسلامی در گام دوم انقلاب به‌سوی تشکیل تمدن نوین اسلامی حرکت کنیم و علوم اسلامی باید پاسخگوی این نیازها باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha