جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جلسه طلاب خراسان شمالی

حوزه/ امام جمعه بجنورد با اشاره به وظیفه روحانیت در چله دوم انقلاب، گفت: «تدین»، «معنویت» و «اخلاق» از نیازهای امروز ماست تا بتوانیم در گام دوم انقلاب، نظام اسلامی را به پیش برده و آن را تقویت کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین نوری امشب در جلسه طلاب و فضلای استان خراسان شمالی در قم که در مسجد امام صادق (ع) شهرک صادقیه برگزار شد، اظهار داشت: قبل از امام راحل، بسیاری از علما و بزرگان حرکت ضد استعماری داشتند؛ اما حرکت هیچ کدام از آنان قابل مقایسه با حرکت امام خمینی (ره) نیست؛ علمای گذشته یا زمینه ای نداشتند و یا به اندازه امام راحل آن اراده فراگیر را نداشتند و یا شاید موقعیت و زمینه فراهم نبوده است و معمولا مبارزه آنان به صورت موردی بوده است؛ نه اینکه بخواهند کلیت یک نظام را تغییر دهند.

وی ابراز داشت: به عنوان مثال در جنگ های ایران و روس، علما ورود پیدا کرده و مرحوم شیخ جعفر کاشف الغطاء، میرزا محمد مهدی نراقی و آیت الله طباطبایی، هم فتوای جهاد داده و هم به موضوع استعمار روس ورود داشتند؛ اما در نهایت چون حکومت دست دیگران بود، پشت علما خالی شد و به نتیجه مطلوب نرسیدند و موارد بسیاری وجود دارد که بزرگان ورود پیدا کردند؛ اما دستاورد مناسبی نداشتند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی خاطرنشان ساخت: وقتی امام راحل ورود پیدا کرد، فقط با یک مورد همچون کاپیتولاسیون مخالفت نکرد؛ بلکه فرمود نظام باید تغییر کند و شاه برود و اراده، توکل و اراده قوی ایشان سبب شد در این راه به پیروزی برسد.  

امام جمعه بجنورد تصریح کرد: پیروزی انقلاب اسلامی، اعجاز امام خمینی (ره) بود که بعد از قریب به ۱۳۰۰ سال، شیعه حکومت پیدا کرد و بحمدالله این نظام و انقلاب تا به امروز ادامه پیدا کرده است.  

حجت الاسلام والمسلمین نوری اظهار داشت: هر حرکتی تا زمان امام داشتیم، یا شرقی بود و یا غربی و یا وابسته به فلسفه های فکری جهان بود؛ اما امام راحل بدون هیچ وابستگی به قدرت های شرق یا غرب با اراده دینی و شیعی وارد شد و توانست به صورت مستقل، انقلابی را به پیروزی برساند.

وی با اشاره به وظیفه روحانیت در چله دوم انقلاب، ابراز داشت: «تدین»، «معنویت» و «اخلاق» از نیازهای امروز ماست تا بتوانیم در گام دوم انقلاب، نظام اسلامی را به پیش برده و آن را تقویت کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی خاطرنشان ساخت: نیاز بعدی، مسئله «وحدت» است که با داشتن این خصیصه می توانیم به دستاوردهای بزرگ برسیم؛ تمام جامعه روحانیت باید حول محور وحدت حرکت کرده و ذیل عنایات ولی فقیه فعالیت نمایند.

امام جمعه بجنورد تصریح کرد: اگر معنویت، اخلاق، تدین، وحدت و ... در جامعه روحانیت نباشد، نمی توانیم به اهداف خود دست پیدا کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین نوری اظهار داشت: امروز امپراتوری فضای مجازی غوغا می کند و تقوا کم رنگ شده و غیبت و تهمت و بی عفتی زیاد شده است که باید برای حل آن برنامه ریزی کرد و به صورت هوشیارانه ورود نماییم.

وی ابراز داشت: شروع انقلاب با امام راحل و روحانیت بود و بقای آن نیز با روحانیت است و باید به نحوی حرکت کرد تا این انقلاب و نظام حفظ بماند و تقویت گردد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی خاطرنشان ساخت: استان خراسان شمالی نیازمند حضور طلاب، فضلا و روحانیون در مناسبت های گوناگون تبلیغی است تا بتوانیم از ظرفیت شما عزیزان استفاده نماییم.

وظیفه روحانیت در چله دوم انقلاب

همچنین در این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین فیاضی نیز به ایراد سخن پرداخت و ضمن تبریک ولادت مولا امیرالمؤمنین علی (ع) گفت: یکی از اعضای جامعه مدرسین در لبنان خدمت جرج جرداق مسیحی رسید و سوال کرد: چرا شما کتابی برای امام علی (ع) نوشتید؟ که او پاسخ داد: آیا شما فکر می کنید علی فقط امام شماست؟ علی امام انسانیت است.

وی اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام (ص) بارها امام علی (ع) را قبل از واقعه غدیر، «امیرالمؤمنین» معرفی کرده و در روز غدیر به صورت رسمی ایشان را به همگان معرفی کرد که نشان از حقانیت و جایگاه والای حضرت علی (ع) دارد.

نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه باید قدردان حکومت اسلامی باشیم، ابراز داشت: این آرزوی اولیاء الهی بوده که حاکمیت دست کسی باشد که حق حکومت دارد و امروز ما در حکومت اسلامی حضور داشته و باید تلاش کنیم این حکومت دوام داشته و حفظ گردد.

این استاد حوزه خاطرنشان ساخت: احترام و اطاعت از نماینده ولی فقیه در هر استان، اطاعت از ولی فقیه و اطاعت از ولی فقیه، اطاعت از امام زمان (عج) است و باید همراه با نماینده ولی فقیه بود.

حجت الاسلام والمسلمین فیاضی تصریح کرد: باید قدر نعمت های بزرگ همچون «ولایت أمیرالمومنین» و «ولایت فقیه» که نصیب ما شده است را دانسته و بنا را بر این بگذاریم که در حفظ و پیشبرد اهداف نظام تمام تلاش خود را انجام دهیم.

همچنین در این جلسه، دکتر شجاعی استاندار خراسان شمالی نیز به ایراد سخن پرداخت و گفت: در ابتدای حضور در استان به عنوان استاندار، سند بالادستی را برای استان خراسان شمالی تدوین کردیم تا آینده این استان روشن بوده و بدانیم در چه مسیری باید حرکت کنیم.

وی اظهار داشت: داشتن رهبری فرزانه و مردمی فهیم، از تفاوت های اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورهاست و همین مسئله سبب استقامت نظام شده است.

وظیفه روحانیت در چله دوم انقلاب

استاندار خراسان شمالی ابراز داشت: توانایی دفاعی و ... برای هر کشوری لازم و ضروری است؛ اما این مسئله، تمام موضوع نیست و داشتن دو شاخصه رهبری و مردم سبب ادامه راه نظام جمهوری اسلامی ایران شده است.

دکتر شجاعی خاطرنشان ساخت: ما امروز در استان خراسان شمالی احساس قوت و قدرت می کنیم؛ چراکه با نماینده محترم ولی فقیه، مسئولان قضائی، فرماندهان نظامی و ... وحدت داشته و باهم در حال خدمت هستیم.

وی تصریح کرد: سفر رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۹۱ به استان خراسان شمای بسیار راهگشا بوده و جهش مناسبی پس از آن سفر در استان اتفاق افتاده است و ما نیز تلاش کرده ایم در حد توان برای این استان کار کنیم.

استاندار خراسان شمالی در بخش دیگر از سخنان خود به سؤالات طلاب و فضلا پاسخ داد و بیان داشت: این استان از نظر تنوع فرهنگی، شاخص های فرهنگی و داشته های فرهنگی، استانی غنی است و ما در ابتدای حضور در این استان، سندبالادستی بومی را برای این استان تدوین کرده ایم که یک بخش از آن، مباحث فرهنگی است و در کنار مسائل اقتصادی، اجتماعی و ...، برای مسائل فرهنگی نیز برنامه ریزی کرده ایم؛ اما به دلیل شیوع ویروس کرونا نتوانسته ایم به خوبی عمل نماییم.

دکتر شجاعی با اشاره به فضای صنعتی استان خراسان شمالی، اظهار داشت: استان های گوناگون در داشتن مراکز صنعتی اعداد و ارقام مختلفی دارند و از شش هزار مرکز صنعتی گرفته در یک استان تا یک هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی در استان دیگر وجود دارد؛ اما در استان خراسان شمالی فقط ۳۰۰ واحد صنعتی وجود دارد و سرمایه گذاری از سوی بخش خصوصی در استان صورت نگرفته است.

وی ابراز داشت: امروز ۴ هزار کیلومتر راه روستایی در استان وجود دارد که فقط دو هزار کیلومتر آن آسفالت است و در مدت دو ساله توانسته ایم ۸۰۰ کیلومتر از راه روستایی را آسفالت نماییم.

استاندار خراسان شمالی خاطرنشان ساخت: در طول این مدت، شش هزار و ۴۵۰ مسکن روستایی را ساخته ایم و تلاش می کنیم در بحث اشتغال نیز رشد بهتری داشته باشیم.

دکتر شجاعی تصریح کرد: در دهه فجر اخیر، چهار هزار و ۹۶۰ میلیارد تومان پروژه در استان خراسان شمالی به افتتاح رسیده است و با نشست هایی که با مسئولان کشوری داشته ایم، توانسته ایم بودجه های مناسبی را برای استان دریافت نماییم.

وی بیان داشت: تاکنون ۲۳ هزار میلیارد تومان وام از بانک های استان دریافت نموده و برای استان پروژه های گوناگونی را آغاز کرده ایم تا بتوانیم به حل مشکلات موجود کمک نماییم.

استاندار خراسان شمالی در پایان قول مساعد برای کمک در ساخت ساختمانی برای برنامه های طلاب و فضلای این استان در شهر مقدس قم داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha