جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر / دیدار معاون پژوهش حوزه علمیه خراسان با حجت الاسلام مقیمی معاونت پژوهشی حوزه های علمیه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی گفت: آنچه که در آن سخن مد نظر بوده، این نکته است که در مورد بودجه های حمایتی که در دستگاه‌های مختلف از علوم انسانی اسلامی انجام می شود، الزاما از طریق ستاد پژوهش و مرجعیت آن نبوده است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی حاجی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، در توضیحاتی درباره خبر بودجه های پژوهشی حوزه علمیه گفت: در مطالبی که اخیرا در بازدید آیت الله اعرافی از معاونت پژوهش مطرح گردید، سخنی درباره عدم پرداخت دولت نسبت به بودجه پژوهش حوزه مطرح نشده بود که ابتدا به محض اطلاع از آن در هفته گذشته، سعی شد این خبر از سوی خبرگزاری ها اصلاح گردد، اما همین امر بی اساس، مورد سوء استفاده برخی سایت ها و افراد مغرض قرار گرفته است و آن را بهانه حمله به حوزه های علمیه قرار داده اند.

وی افزود: آنچه که در آن سخن مد نظر بوده، این نکته است که در مورد بودجه های حمایتی که در دستگاه های مختلف از علوم انسانی اسلامی انجام می شود، الزاما از طریق ستاد پژوهش و مرجعیت آن نبوده است.

 وی خاطرنشان کرد: در سنوات اخیر به خاطر مشکلات مالی، بودجه های همه بخش ها در تضییقاتی قرار گرفت و بودجه حوزه نیز از این امر مستثنی نبوده، البته در مقیاسی بیشتر؛ این مسئله به گونه ای بوده است که بخش عمده ای از بودجه های  حوزه، از سر ضرورت برای اداره حداقل های نظام  آموزش هزینه شده و پژوهش در آن همانند برخی از بخش های دیگر، سهم کمتری داشته است، به گونه ای که بسیاری از برنامه های این معاونت به ویژه در ترویج پژوهش و زیرساخت های آن و حمایت از پژوهش در استانها کم رنگ و یا تعطیل شده است.

معاون پژوهش حوزه اظهار کرد: اخباری که درباره میزان بودجه پژوهش منتشر شده با میزان بودجه تخصیص داده شده مطابقت نداشته و فاصله دارد.

وی گفت: پژوهش در کشور به عنوان موتور پیشران تولید علم که بار اصلی آن را بر دوش می کشد، نیاز به توجه بیشتر داشته تا شاهد بالندگی در عرصه تولید علم وفکر به ویژه در عرصه علوم اسلامی باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha