جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
وفات حضرت زینب کبری (س)

حوزه/ جهانی با بیان این که حضرت زینب کبری(س) با الهام گرفتن از پدر و مادر و برادرانش آگاهانه در مسیر ولایت قدم برداشت، گفت: حضرت به اوج بندگی و عبودیت الهی رسید و در این راه همه هستی خود را هزینه کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان غربی، مرضیه جهانی امروز در مراسمی که به صورت مجازی در مدرسه علمیه الزهرا (س) شاهین دژ برگزار شد با تسلیت رحلت شهادت گونه حضرت زینب کبری (س)، اظهار داشت: هدف از آفرینش انسان رسیدن به کمال و تقرب به خداوند متعال است. بی ‌شک بزرگترین وسیله برای تقرّب به‌ درگاه پروردگار متعال و وصول به‌ مقام قرب و کمال، عبادت و بندگی در پیشگاه مقدس اوست، که در سیره حضرت زینب (سلام الله علیها) نمایان است و حضرت همه وجود خود را در راه خدا هزینه کرد.

وی اضافه کرد: حضرت زینب سلام الله علیها شاهد نمازهای مادرش زهرا(س) و پدرش علی(ع) بود و  نیایش‌های امام مجتبی (ع) را در دل شب‌ و روزها دیده بود، عبادت و مناجات‌های حسین(ع) را به ویژه در شب و صبح عاشورا به تماشا نشسته بود و هر یک برای او درس و الگوی عبادت و مناجات بود.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا (س) شاهین دژ تصریح کرد: حضرت زینب کبری (س) در دوران زندگی هیچ گاه شب زنده داری را ترک نکرد و آن چنان اشتغال به عبادت ورزید که ملقّب به «عابده آل علی» شد؛ حتّی در شب یازدهم محرم با آن همه خستگی و فرسودگی و مشاهده آن همه آلام روحی نماز شب خود را اقامه کرد و در سایه عبادت و مجاهده نفسانی به مقامی رسید که حضرت سیدالشهدا (علیه‌السّلام) در وداع آخر در روز عاشورا به او فرمودند: «یا اُخْتاه! لا تَنْسِنی فی نافلةِ اللَّیْل؛ خواهر جان! مرا در نماز شب فراموش نکن».

وی ادامه داد: حضرت زینب سلام الله علیها با نگاه زاهدانه در مقابل مصائب کربلا صبر پیشه کرد و خم به ابرو نیاورد و در اوج سختی‌ها، مناجات با خدا را رها نکرد و در دل شب به عبادت ایستاد.

جهانی در پایان گفت: خط اهل‌بیت علیهم‌السلام، تا قربانگاه خدا رفتن است و این همان خطی است که امروزه می تواند راهنمای مسیر رشادت، شجاعت و ایثار باشد و مهم نیست که چه چیز داریم، مهم این است که آیا می‌توانیم آنچه داریم، در مسیر لقای خداوند در میان بگذاریم یا نه. این همان درسی است که در مکتب عترت می شود آموخت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha